Dag 6 San Luis Obispo - Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu Dag 6 San Luis Obispo - Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu

Dag 6 San Luis Obispo - Los Angeles

Door: Charon

05 Juni 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Sorry dat jullie even hebben moeten wachten op dit verslag, maar gister waren we kapot en blij dat we in ons hotel waren..

Gisterochtend waren we al vroeg wakker dus we besloten om dan ook maar op tijd te vertrekken. Aangezien het ontbijt hier niets voorstelt in het hotel hebben we allebei maar een bakje noodles genomen. Voor we op pad gaan moesten we eerst nog uitchecken bij de receptie. De man achter de receptie vroeg of we nog iets wilden hebben dus ik vroeg of hij misschien een kaart had van de omgeving zodat we onze weg naar de highway 1 konden vinden. Volgens ons was die man zo stoned als een garnaal want hij stonk naar wiet en hij kon niet eens de stad op de kaart vinden waar we zaten. Nadat ie de stad eindelijk gevonden had zei hij dat we eerst een stukje over de 101 moesten voor 8 miles en dan moesten we de highway 1 nemen. Toen we weg gingen riep ie ook echt nog 3x 'don't forget, 8 miles! Echt een mafkees! Eerst zijn we aan de overkant bij de supermarkt gestopt voor een stokbrood en wat ham en kaas zodat we weer een lunch hebben en zodat we van de week tosti's kunnen maken.

Rond kwart voor 10 waren we onderweg naar Los Angeles. Aangezien het eerste stuk van de highway 1 door een berglandschap en weilanden ging besloten we om in het laatste dorpje nog maar even te tanken. 60 dollar voor een tank dus dat valt nog wel mee. Nu was de tank nog niet helemaal leeg maar goed het is in ieder geval een stuk goedkoper dan in Nederland. En dat mag ook wel aangezien we zo'n 4500 kilometer gaan rijden de komende weken.
Het eerste stuk zijn we eigenlijk gewoon aan een stuk doorgereden aangezien je hier alleen door bergen en heuvels heen ging. Na zo'n 2 uur kwamen we in Santa Barbara. Deze plaats staat bekend om zijn witte huizen met orde daken en om de vele palmbomen langs de boulevard. Hier zijn we even uitgestapt om wat foto te maken en om te plassen. We besloten om toch weer snel verder te rijden aangezien we nog wel meer plaatsen zouden komen waar we wilden stoppen. Onderweg zijn we langs de kust nog gestopt om ons broodje te eten. Echt heeel vervelend om op deze manier en met zo'n uitzicht je lunch te eten;)
Hierna kwamen we in Malibu beach. Eigenlijk viel dit een beetje tegen want het enige wat je had was strand en dure huizen. Verder niet echt een gezellige boulevard of iets dergelijks.
Het plan was in eerste instantie om door te rijden naar Santa Monica en Venice beach maar na het bekijken van de kaart besloten we dat we dit beter de dag kunnen doen dat we naar het zuiden van Los Angeles naar ons andere hotel gaan. Op het Amerika forum had ik gelezen dat je een straat in Los Angeles (de Mulholland drive) hebt waar je een heel mooi uitzicht over Los Angeles zou hebben. Wij de navigatie aangezet en al gauw kwamen we in de file.. Welcome to Los Angeles! De navigatie wilde dat we verder zouden rijden over de snelweg maar de exit borden langs de snelweg gaven aan dat je er voor de Mulholland drive al af moest. Dus eigenwijs als wij waren zijn we inderdaad van de snelweg af gegaan en ben ik aan de hand van de kaart van de navigatie de weg gaan wijzen. En ja hoor, al gauw kwamen we aan op de Mulholland drive. Ik helemaal trots natuurlijk;) Al gauw veranderde de Mulholland drive in een zandweg en hier kwamen we ook wat wegwerkers en graafmachines ed tegen. Maar goed de kaart van de navigatie liet zien dat je de weg gewoon kon volgen dus wij zijn gewoon verder gaan rijden. We vonden het al wel vreemd dat we voor zo'n geliefde weg voor toeristen helemaal niemand tegen kwamen.. En ja hoor na 10 minuten op die zandweg te hebben gereden was de weg ineens afgesloten! Nu snapten we dus ook waarom we niemand anders tegenkwamen. Uiteindelijk dus maar weer omgedraaid en braaf naar de navigatie geluisterd en dus weer de snelweg op gegaan waar we dus weer in de file terecht kwamen. Uiteindelijk kwamen we alsnog bij de Mulholland drive uit, alleen heeft ons dit best wel veel tijd gekost. De weg was inderdaad hoog in de bergen en je had wel een mooi uitzicht maar of we het nou echt de moeite vonden.. Niet echt. Aangezien het al een uurtje of 4 was besloten we om dan maar door te rijden naar het Griffith Observatory want vanaf daar zou je het 'Hollywood Sign' kunnen zien. Wij dus weer de navigatie aangezet, en ja hoor we moesten weer de snelweg op en de file in. Je snapt dat we het toen al een beetje zat werden omdat het enige wat we tot nu toe van LA hebben gezien is file! Al gauw kwamen we een bord tegen dat de exit die wij moesten hebben gesloten was vanwege een ongeluk. Ik dus aan de hand van de kaart een nieuwe route gezocht zodat we toch nog op de goeie plek uit zouden komen. En gelukkig kwamen we uiteindelijk toch rond een uurtje of 5 eindelijk bij het Griffith Observatory uit. Nadat we hier wat foto's hadden gemaakt van the hollywood sign besloten we om naar ons hotel te gaan omdat we het nu toch echt wel een beetje gehad hadden. Gelukkig gaf de navigatie aan dat het hotel maar 7 kilometer verderop zat dus daar zouden we dan zo zijn. Jaa helaaaas... We zijn natuurlijk nog wel steeds in Los Angeles! Alhoewel we niet eens over de snelweg hoefden en we eigenlijk alleen maar over de hollywood boulevard hoefden te rijden stonden we toch weer in de file. Echt 400 meter voor de straat van ons hotel was de straat afgesloten. Wij dus een andere zijstraat genomen omdat we dachten dat we er op die manier ook wel konden komen. Maar hier mochten we weer niet linksaf, niet door de woonwijk helemaal niks omdat er een of ander iets van One Republic was.
Nou uiteindelijk na allemaal omwegen, draaien, keren en wij die het helemaal zat waren kwamen we eindelijk bij ons hotel aan! Nou ja hotel... Het is een oud/antiek (en dan zeg ik het nog netjes) motel dat gerund wordt door 380 Chinezen. Tenminste zo lijk het want in het kleine hokje waar we in moeten checken zit de hele familie Chinees..
We krijgen een kamer op de 2e verdieping en moeten een trap op met tapijt waar plastic op zit zodat de treden niet vies worden.. We hebben een kamer met 2 verschillende soorten bloemetjes behang, bloemetjes op het bed. Ik kan het eigenlijk niet eens beschrijven zo oudbollig ziet het er uit. We zullen er wel een foto van plaatsen. Oja we kijken uit op het zwembad wat op de begane grond zit maar hier wil je echt niet zwemmen. Het water is super smerig, er staan 5 televisies, 7 kasten, stoelen en nog meer rommel, en dan overdrijf ik niet! We lachen er maar om want gelukkig zijn we hier maar 2 nachten en het belangrijkste is dat het volgens mij wel schoon is.
Nadat we onze spullen op de kamer hebben gezet besluiten we om bij het hardrock cafe te gaan eten want dat zit hier vlakbij. Ons hotel zit om de hoek bij de hollywood boulevard/walk of Fame dus dat is wel echt ideaal. Als we richting het hardrock cafe lopen snappen we ook waarom de weg daarstraks afgesloten was.. Er staan allemaal camera's, dranghekken, een rode loper en allemaal mensen te wachten met een fototoestel. Wij natuurlijk toch nieuwsgierig dus we zijn eerst even gaan kijken wat er precies was. Bleek dat er een tribute voor Jane Fonda was en dat er bekende mensen zouden komen. We hebben even een kwartiertje staan wachten en hebben wel iemand gezien maar we hebben geen idee wie.. Aangezien we toch wel honger hebben besluiten we om toch maar wat te gaan eten.
Bij het hardrock cafe worden we geholpen door een overenthousiaste serveerster. Ik moet zeggen dat ze hier in Amerika echt allemaal super vriendelijk en enthousiast zijn maar zij spant tot nu toe echt de kroon! Wat een verschrikkelijk mens! Alles is 'awesome' en 'cool' you guys! Maar goed misschien komt het ook wel een beetje door ons omdat we het op dit moment echt even gehad hebben en omdat we Los Angeles tot nu toe echt een k*t stad vinden (voornamelijk om in te rijden en omdat we zoveel in de file hebben gestaan).
Na het eten lopen we via de walk of Fame terug naar ons hotel en besluiten we om lekker te gaan slapen want we zijn allebei gesloopt. Morgen gaan we naar Universal Studio's dus dan moeten we toch weer een beetje op tijd ons bed uit.

X van ons