Dag 10 Los Angeles - San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu Dag 10 Los Angeles - San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu

Dag 10 Los Angeles - San Diego

Door: Charon

09 Juni 2014 | Verenigde Staten, San Diego

Vandaag hadden we besloten om iets langer uit te slapen aangezien we pas om 11 uur het hotel uit moeten en naar San Diego is het maar 1,5 uur rijden. Uiteindelijk waren we toch al om half 9 wakker maar we hebben het lekker rustig aan gedaan. Frank heeft een tosti gebouwd maar ze zijn nog steeds niet zo lekker als in Nederland. Het normale brood is hier niet echt lekker en gewone kaas is ook niet echt te krijgen. Maar goed we doen het er maar mee..
Rond half 11 zijn we op pad gegaan naar San Diego. Eerst nog even getankt want het lampje brandde al weer.. Gelukkig heb je hier al een volle tank benzine voor 68 dollar dus dat is veel beter te doen dan in Nederland!

We zijn via de gewone snelweg naar San Diego gereden dus onderweg hebben we eigenlijk niets boeiends gezien. Als eerste maar naar de Walmart gegaan om voor Frank te kijken voor een externe oplader voor z'n telefoon. Op de website had Frank namelijk gezien dat ze deze bij de Walmart hadden. Helaas bleek dat je deze alleen via de website kon bestellen en dan duurt het ongeveer 1,5 week voordat ie binnen is. Voor ons dus niet echt een optie helaas.. Dus Frank moet dan nog maar een paar weken telefoonloos door het leven. Bij de Walmart wilden we ook wat te eten voor vanavond halen, want we hebben geen zin om weer uit eten te gaan. We hadden bedacht dat we wel een stokbrood en wat worstjes konden kopen zodat we deze klaar kunnen maken op het tosti apparaat. Bij de Walmart hebben ze zo'n beetje alles wat je maar kan verzinnen, maar dus geen vlees, brood en fruit! Echt bizar want ze hebben kleding, electronica, tuinspullen, dierenspullen en weet ik veel wat nog meer. Dus wij op zoek naar een andere supermarkt en die zat gelukkig aan de overkant van de weg. Hier hadden ze wel gewoon vlees en fruit maar weer geen brood.. Hier dus een pak worstjes, bananen, een komkommer en druiven meegenomen. Moeten toch een beetje aan onze vitaminen komen;)
Bij de supermarkt bleek dat onze creditcard het niet meer doet, hij wordt geweigerd.. Verderop zat een Mc Donalds dus daar even de gratis WiFi gepikt en gekeken waarom onze creditcard geweigerd wordt. Ingelogd bij de Rabobank en hier stond dat het krediet nog meer dan voldoende was en dat de creditcard gewoon actief was. Wellicht ligt het gewoon aan deze supermarkt dus we zijn maar doorgereden naar ons hotel.
Rond half 3 kwamen we bij ons hotel aan en op internet stond dat we pas vanaf 3 uur in konden checken. Aangekomen bij de receptie bleek dat het geen probleem was en we konden meteen naar onze kamer. Ook hier in het hotel werd onze creditcard weer geweigerd! Gelukkig hebben we meerder creditcards bij ons dus voor nu nog even geen probleem. Morgenochtend eerst maar even de bank bellen want wellicht dat onze creditcard toch geblokkeerd is.
Op de plattegrond zagen we meteen dat onze kamer weer langs een drukke weg ligt. Daar gaat onze nachtrust weer;) Gelukkig maakt de kamer veel goed want de kamer is echt mega! Via een gangetje waar je de badkamer, toilet en een kledingkast hebt kom je in de slaap/woonkamer. We hebben gewoon een bureau, een bank, een tafel, een eettafel met 4 stoelen, een grote lounchestoel en een groot bed. Heerlijk!
Helaas is ook de WiFi hier weer niet echt goed dus voor goeie WiFi moeten we naar de receptie. Maar goed er zijn ergere dingen..
Nadat we onze spullen op de kamer hebben gedropt gaan we naar de supermarkt 4 blokken verder want we moeten nog steeds een stokbrood hebben. En ja hoor, hier hebben ze eindelijk een stokbrood!

Het plan was eigenlijk om 's middags lekker bij het zwembad te relaxen maar het is een beetje bewolkt dus we zijn nu op de kamer om te kijken wat we hier precies gaan doen de komende dagen en om dit blog te schrijven.
We hebben in Nederland al kaarten voor Seaworld gekocht dus we gaan morgen of overmorgen in ieder geval daar naartoe. Ook hebben ze hier een leuke sightseeing tour die je langs alle leuke plekjes van San Diego rijdt en waar je dan onderweg uit kunt stappen dus waarschijnlijk gaan we dat de andere dag doen.
Zometeen gaan we maar eens 'romantisch gourmetten' en kijken of het een beetje werkt om de worstjes op het tosti ijzer gaar te krijgen. Ben benieuwd!

X van ons!

Ps.,wat Frank vergeet te vertellen bij zijn blog van gister is dat hij dus absoluut niet de weg kan wijzen! Heel de vakantie doe ik al navigeren en gaat het helemaal top! Gister wilden we vanuit Disney naar ons hotel en ik wist zeker dat we na downtown Disney naar links moesten, maar nee.. Meneer wilde perse naar rechts want hij wist zeker dat dat de goeie kant was! Nou jullie raden het al.. Niet dus!! Dus het navigeren laten we voor de rest van de vakantie maar aan mij over;)

• 10 Juni 2014 - 08:56

Inge:

Je opa was een kei in navigeren, je pa weet overal de weg op zijn duimpje, dus ja.....
    Maar Frank, jij hebt weer andere kwaliteiten hoor. Ik denk even na over welke precies, en meldt dat de volgende keer, haha.....(je denkt nu vast: "je moeder.....")
    Ach nee dat is zielig! Jij kunt ook een leuk verhaal schrijven op jullie blog, zeker voor herhaling vatbaar!
    Hoop dat het zonnetje gaat schijnen, en dat jullie ook even kunnen relaxen.
    Veel plezier, x van ons!

• 10 Juni 2014 - 10:11

Marianne:

Weet niet wat Amerika met frank doet maar hij kan ineens WEL schrijven en niet navigeren. Strange.... Hoe een vakantie je kan veranderen hè.
    Kijk maar uit in seaworld Charon dat ie je niet het water in navigeert.
    Bo ontpopt zich hier als een ware waakhond. Gaat tekeer als er iemand voor langs loopt en wordt wild van katten die in de tuin komen.
    Ik kan dus rustig slapen.
    Ook als Piet thuis komt na het fietsen moet hij eerst zijn helm en bril afzetten anders wordt Bo helemaal wild.
    Dat wordt voor jullie dus niet wielrennen als je weer thuis bent.
    Geniet lekker verder, nog veel te zien en te doen. Xxxxx

• 10 Juni 2014 - 11:14

Oma:

Hallo jongens,zo te lezen genieten jullie wel.Als je naar Seaworld gaat,ga dan niet op de eerste 5 rijen zitten,je wordt kledder nat.
    Hoe vinden jullie Amerika,het is een heel andere wereld dan Europa.
    Wij hebben gisterenavond nood weer gehad,het was ook erg warm.
    De b.b.q. bij je ouders was gezellig en lekker.
    Frank laat je er niet onder krijgen,over 2 dagen ben je zelfs 2 jaar ouder dan Charon.[ha ha ha.]Charon en Frank, geniet volop van jeullie reis. Liefs Oma.

• 11 Juni 2014 - 10:00

Marjolein:

Heerlijk hoor worstjes van het tosti apparaat! Je wordt steeds creatiever tijdens het reizen ;) En ik moet ineens denken aan onze vakanties waarbij Pap ook altijd heel stellig kon zeggen dat we een bepaalde kant op moesten en dit dan uiteindelijk verkeerd bleek dan zijn. Mam zat dan ook met een blik van: "ha ha zie je nou wel dat ik gelijk had!" Dus Frank je lijkt nog steeds op je vader :p

• 14 Juni 2014 - 15:08

Rochus Lenie:

het lijkt mij toch beter dat frank het doet dan kom je nog eens ergens en word het ook niet zo saai.
    want laten we eerlijk wezen navigeren kent heus niet iedereen