Dag 12 San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu Dag 12 San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu

Dag 12 San Diego

Door: Charon

Blijf op de hoogte en volg

11 Juni 2014 | Verenigde Staten, San Diego

Vandaag weer op tijd de wekker gezet want we willen een rondrit door San Diego gaan doen. Het weer zag er al een stuk beter uit dan gisterochtend dus voor we weg gingen ons eerst heel goed ingesmeerd. We hebben geen zin om nog meer te verbranden;)
Rond half 10 zijn we naar Oldtown San Diego gegaan. Vanuit hier vertrekt de hop on hop off bus tour. Je kunt hier je auto gratis parkeren dus dat is helemaal makkelijk.
Uiteindelijk hadden we de bustour van half 11. De eerste stop was vlakbij het USS Midway Museum. Dit is een vliegdekschip dat nu compleet is ingericht als museum. Frank zat een beetje te twijfelen of we hier wel op moesten gaan omdat je hier ook weer 20 dollar per persoon voor betaalt. Ik wilde hier eigenlijk wel graag op want ik vond dit wel echt wat voor Frank. Nou dat had ik dus goed gedacht! Het was net een klein kind. Hij wilde overal naartoe en was helemaal happy haha. Vooral het 'engine' gedeelte vond hij natuurlijk helemaal geweldig. Ik geloof dat we ik weet niet hoeveel foto's van buizen en machine gebeuren hebben haha. Met als gevolg dat halverwege de dag het fototoestel dus ook leeg was;) Op zo'n schip is het echt kruip door, sluip door. Absoluut niks voor mij aangezien het allemaal ook nog eens heel smal en krap is. En aan Frank heb je op zo'n moment ook helemaal niks want die liep (lees rende) voorop en ik moest er maar achteraan rennen om hem bij te kunnen houden. Op het laatst heb ik hem maar in z'n eentje ergens naar binnen gestuurd want ik was die benauwde krappe ruimte een beetje zat en ik had ook geen zin meer om achter hem aan te rennen haha.
Boven onder vliegdek stonden ook heel veel oude vliegtuigen en helikopters. Wel heel leuk om te zien.
Volgens mij hadden we nog veel meer uren op het schip kunnen blijven maar na zo'n anderhalf uur zijn we er toch van af gegaan, aangezien we nog meer wilden zien en doen vandaag. Aangezien het Midway museum tussen 2 busstops lag zijn we naar het volgende stop punt gelopen. Ondertussen hadden we best al een beetje trek gekregen en aangezien we bij een hele leuke jachthaven op de bus stonden te wachten besloten we maar om hier te gaan lunchen. Nou uiteindelijk waren we blij dat we hier zijn gaan lunchen! We hadden allebei lekker een club sandwich met sla, tomaat, augurk en een keer iets zonder friet/vet gegeten. Heerlijk! De ober vroeg of we naast de sandwich ook nog frietjes of vers fruit wilden. Nou we hebben allebei voor het verse fruit gekozen en het was echt heerlijk! De lekkerste lunch die we tot nu toe gehad hebben:)
Nadat we uit gegeten waren hebben we de bus gepakt naar het winkelcentrum. Ik dacht dat we eindelijk eens konden gaan shoppen maar het winkelcentrum viel een beetje tegen. Het enige wat ze eigenlijk hadden was een Macy's maar die heeft voornamelijk toch wel duur merk spul. Dus dan maar wachten tot we in Las Vegas bij de shopping outlets zijn:)
Rond een uur of 3 hebben we de bus gepakt die naar verder langs de bezienswaardigheden ging. Via een grote brug kwamen we bij Coronado uit. Vanaf de brug had je ook een super mooi uitzicht op San Diego en aan de andere kant kon je zo'n 15 Mile verder Mexico zien liggen. Coronado is eigenlijk een soort eiland tegenover San Diego. We wilden hier eigenlijk ook nog uitstappen om bij het strand nog even wat te drinken, maar aangezien het al half 4 was besloten we om in de bus te blijven zitten omdat de tour ook nog wel even duurde en de volgende bus zou je al om kwart over 4 ofzo ophalen bij Coronado dus het had ook niet zo heel veel zin om hier nog uit te stappen. Uiteindelijk zijn we nog via Bilbao park waar ook de San Diego zoo is en via Little Italy weer terug gereden naar Old Town.

Bij het winkelcentrum hadden we bij een telefoonwinkel gevraagd of ze een externe oplader hebben voor Frank z'n telefoon maar die hadden ze helaas niet. Die jongen gaf aan dat ze zo'n oplader wellicht bij Best Buy hadden en als ze het daar niet hebben dat het dan eigenlijk wel ophoudt. We hadden het adres gekregen en we zagen op de navigatie dat het nog niet eens zo ver bij ons hotel vandaan ligt. Hier zijn we op de terug weg dus nog even langs gereden. Het was echt een grote winkel waar ze van alles op telefoongebied hadden, maar helaas geen externe oplader.. Dus Frank zal het toch nog een paar weken zonder z'n telefoon moeten doen.

Bij de Best Buy winkel zat een Applebee's restaurant en aangezien ik vaak had gelezen dat je hier goed kan eten besloten we maar om hier meteen dan wat te eten. Nou het eten was inderdaad super lekker! Frank had vooraf 4 kleine tortilla's met sla en kip en als hoofdgerecht een steak en ik had vooraf garnalen en als hoofdgerecht spare ribs. Het was allemaal super lekker en we waren nog geen 50 dollar kwijt! Voor herhaling vatbaar dus;) Wat hier trouwens ook echt normaal is (weet niet meer of ik dit nou al eens eerder verteld had hoor..), is dat je in bijna alle restaurants gratis refills krijgt van je frisdrank. Je krijgt hier echt al mega grote glazen, echt ongekend, en na 4 slokken vragen ze al of je een refill wil. Echt bizar! We blijven ons er nog steeds over verbazen hoeveel die Amerikanen eten en drinken en dan voornamelijk vet en ongezond.

Nu zijn we weer in ons hotel en ik ga zo maar alvast een beetje de spullen bij elkaar zoeken want morgenochtend moeten we vroeg op want we moeten bijna 700 kilometer rijden.. Morgen gaan we naar Tombstone en hier blijven we 3 nachten op een ranch (aangezien Frank dit zo graag wil;)).
Ik weet dus niet of er morgenavond weer een verhaal komt. Ligt eraan of we WiFi hebben en het ligt eraan of we niet helemaal verrot zijn;) Nou dat was het weer!

X Frank & Charon

  • 12 Juni 2014 - 10:05

    Oma:

    Frank van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Charon jij natuurlijk ook.
    Jullie hebben een paar super dagen gehad en veel gezien en pas 2 weken onderweg.
    Dat vliegdekschip hadden ze natuurlijk speciaal voor Frank.
    Maak er vadaag een fijne dag vag van en Oma neemt een extra glaasje wijn
    op je verjaardag. Liefs. Oma.

  • 12 Juni 2014 - 20:34

    Cindy:

    Soww ik ben ook ff bijgelezen. Best veel als je nu pas begint ;) klinkt allemaal super leuk sjaak en frank. Niks te klagen zou ik maar zeggen. Ik wil ook :( haha
    Frank voor ik het vergeet; hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag

  • 18 Juni 2014 - 23:25

    Stephanie:

    Leukkk Charon die verhalen , heb nog wat in te halen
    Met lezen haha.
    Dus ik gauw weer verder met lezen.

    Doeiiii Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Mei 2014
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 12387

Voorgaande reizen:

28 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

31 Mei 2014 - 02 Juli 2014

Amerika

Landen bezocht: