Dag 13 San Diego - Tombstone - Reisverslag uit Tombstone, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu Dag 13 San Diego - Tombstone - Reisverslag uit Tombstone, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu

Dag 13 San Diego - Tombstone

Door: Charon

12 Juni 2014 | Verenigde Staten, Tombstone

Gisterochtend moesten we vroeg ons bed uit want we hadden een lange rit voor de boeg. Vandaag (gister) verruilen we Californië voor Arizona en dus ging de wekker om half 7.
De meeste spullen hadden we de avond ervoor al ingepakt dus het was douchen, aankleden, snel ontbijten in het hotel en rijden maar. We moesten bijna 700 kilometer afleggen in 1 dag. Uiteindelijk reden we om 8 uur weg bij het hotel.
De route was eigenlijk maar saai want het was alleen maar rechtdoor en op sommige stukken waren we zelfs helemaal alleen op de snelweg. Je zag ook hele stukken waar geen dorpje of wat dan ook was.
Na 2,5 uur moesten we tanken en aangezien je niet zoals in Nederland benzinepompen langs de snelweg hebt moet je altijd even van de snelweg af. Wij dus in een dorp op zoek naar een tankstation en een supermarkt zodat we een stokbrood konden kopen. Het tankstation hadden we al snel gevonden en bij de supermarkt verderop verkochten ze niet echt brood dus we besloten om maar gewoon verder te rijden aangezien we ook nog druiven en bananen hadden.
Vanaf dit stuk ben ik verder gaan rijden en ik moet zeggen dat deze auto toch wel echt relaxed is! Aangezien het hier ook zo rustig is, is het cruise controle aan en gaan. We zaten op een gemiddelde van 100 km per uur want echt snel is aangezien je op sommige stukken maar 90 mag rijden. Rond een uur of half 2 moest ik toch echt wel plassen dus zijn we verderop bij een Mc Donalds gestopt. Ik wilde expres naar een Mc aangezien we 's ochtends ook al een keer gestopt waren op een parkeerplaats en hier was de wc een gat in de grond met een pot erop. Smerig en stinken!! Bahbah! Dus dan maar liever bij de Mac stoppen om te plassen. Hier hebben we uiteindelijk ook maar ff snek wat gegeten omdat we toch wel een beetje trek hadden. Het eerste stuk van de route was vooral weer erg bergachtig en je had zelfs speciale parkeerplaatsen waar je je remmen kan controleren, aangezien je verderop hele stukken soms nog best wel steil naar beneden gaat. Echt bizar want zoiets zal je in Nederland nooit tegenkomen.
Op zich ging het rijden verder wel snel aangezien je in een andere omgeving bent en dan verveelt het toch minder snel.
Maar rond een uur of 3 hadden we het toch allebei al wel een beetje gehad. We waren natuurljk ook al 7 uur onderweg.
Rond half 4 moesten we van de snelweg af richting Tombstone. Het was ook net alsof je verder van de bewoonde wereld af ging en alsof je terug ging in de tijd, naar de western periode. De navigatie gaf op een gegeven moment aan dat we er bijna waren en dat we ergens links af moesten. Alleen die weg was er helemaal niet meer! Het enige wat er was waren cactussen en rotsen. Dus wij maar gedraaid en zelf via de kaart van de navigatie verder gereden. Uiteindelijk zagen we een bord van de ranch en die stuurde ons een grindweg op. En ja hoor, aan het einde van de grindweg lag in de middle of nowhere de ranch.
Nadat we bij de receptie waren geweest kregen we een korte rondleiding en konden we naar onze kamer. Deze was speciaal voor Frank's verjaardag versierd met ballonnen en slingers. Ik had vanuit Nederland al een paar keer heen en weer gemaild km te vragen of ze bij aankomst onze kamer konden versieren zodat Frank nog een beetje het idee had dat hij jarig was. Nadat we wat hadden gedronken in de bar kregen we het diner. Bij de ranch is ontbijt, lunch, diner en frisdrank inbegrepen dus dat is wel ideaal. Na een heerlijk 3-gangen diner wat uit gezond voedsel bestond (jeeej!!) ging het licht uit en begonnen ze voor Frank te zingen en kwamen ze met een taart met kaarsjes aanzetten. Echt super leuk! Aangezien we net dat hele 3-gangen diner achter onze kiezen hadden hebben we gevraagd of we de taart morgen op konden eten en dat was geen probleem. Na het eten kon je een kaartspel (Faro) spelen in de saloon. Frank is dit toen gaan spelen en ik heb een beetje toegekeken. Er is hier nog een jong (Texaans) stel wat hier op hun huwelijksreis is dus daar trekken we nu een beetje mee op. Wel gezellig.
Na het kaartspel hebben we nog een beetje gepraat buiten en ineens ging die Texaanse jongen samen met de barman gitaar spelen. Wel super leuk!
Nou dit was het verhaal van gister. We gaan nu eerst eten en als ik vanavond nog zin/tijd heb zal ik het verhaal voor vandaag erop zetten.

X vanuit een bloedheet (42 graden!!) Tombstone!