Dag 18 Tusayan - Mexican Hat (Monument Valley) - Reisverslag uit Mexican Hat, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu Dag 18 Tusayan - Mexican Hat (Monument Valley) - Reisverslag uit Mexican Hat, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu

Dag 18 Tusayan - Mexican Hat (Monument Valley)

Door: Charon

17 Juni 2014 | Verenigde Staten, Mexican Hat

Vanochtend weer op tijd de wekker gezet want we willen 's ochtends nog naar de Grand Canyon. Nadat we uitgecheckt hebben zijn we eerst naar de enige food market gegaan om te kijken of ze daar een stokbrood verkopen. Maar helaas.. Geen stokbrood. Aan de overkant zat een tentje waar je sandwiches kon halen en waar je kon ontbijten. Dus daar dan maar even snel een broodje ei gegeten. Rond een uurtje of 10 zijn we naar de Grand Canyon gereden en er stond gewoon een rij om het park in te komen. Gelukkig hadden we een keer de goede rij genomen en uiteindelijk waren we redelijk snel in het park. Aangezien we gister al naar het visitor center waren geweest besloten we om de auto op een parkeerplaats verder te zetten. Hier vandaan gaan namelijk de shuttle bussen richting de westkant van de Grand Canyon. Deze shuttle bussen stoppen bij ieder uitkijkpunt en ze rijden ongeveer iedere 10 minuten. Bij het 2e uitkijkpunt zijn we uitgestapt en hebben we foto's gemaakt. Aangezien we geen zin hadden om steeds op de bus te wachten besloten we om gewoon zelf naar de eerstvolgende uitkijkpunten te gaan lopen. Uiteindelijk zijn we langs zo'n 4 uitkijkpunten gelopen en hebben we dus een aantal kilometer langs de Grand Canyon gelopen. Veel leuker eigenlijk want onderweg kun je zelf langs de rand stoppen om foto's te maken en dan hoef je niet met 100 mensen op 1 uitkijkpunt te staan dringen.
Na zo'n 4 uitkijkpunten vonden we dat we wel weer ver genoeg gelopen hadden en heel eerlijk.. Als je zo'n 3 uitkijkpunten hebt gezien heb je ze eigenlijk allemaal wel gezien. De Grand Canyon blijft heel spectaculair maar voor ons was het niet zo dat 1 uitkijkpunt veel spectaculairder was dan een ander uitkijkpunt. Uiteindelijk hebben we de bus genomen naar het laatste uitkijkpunt omdat dit toch nog zo'n 8 kilometer was lopen. Nadat we hier nog hebben gekeken hebben we de bus terug gepakt richting de auto. Toen we bij de auto aankwamen was het al bijna 1 uur en daarom besloten we om naar Monument Valley te gaan rijden. Google maps had aangegeven dat dit zo'n 3,5 uur rijden was maar de navigatie gaf aan 6,5 uur! We waren ook nog even vergeten dat we nu naar Utah gaan dus dat de klok ook nog eens een uur vooruit gaat.. Uiteindelijk dus maar goed dat we redelijk op tijd bij de Grand Canyon zijn vertrokken. En jaja, geloof het of niet.. Ik heb de hele weg naar Monument Valley mogen rijden!
We hadden besloten om eenmaal uit het park langs de weg even te stoppen voor een broodje maar de eerste anderhalf uur kwamen we dus nagenoeg geen dorpjes tegen, en als we een dorpje tegenkwamen hadden ze geen restaurantje of iets dergelijks. Wij baalden dus toch wel een beetje dat we niet bij de Grand Canyon wat hadden gegeten.
Uiteindelijk kwamen we rond half 3 toch langs een dorpje waar een Subway zat dus daar maar even snel een broodje gehaald.

Hoe dichter we bij Monument Valley kwamen hoe meer grote, rode rotsen we tegen kwamen.
Vandaag (en gister ook al) waait het echt mega hard dus je kon de rotsen af en toe niet eens zien door het stof wat door de rotsen allemaal opwaait. Net alsof het overal constant mistig is. Bij de Grand Canyon vlogen ook de helikopters trouwens niet in verband met de harde wind. De temperatuur is hier verder wel goed maar het stormt gewoon echt.
Uiteindelijk kwamen we bij het dorpje Mexican Hat waar je 4 motels en een tankstation hebt en hier staat dus ook ons motel. Ons motel ligt langs de rivier en het ziet er een beetje armoedig en oud uit.. Maar goed ook de motelkamer is weer redelijk schoon en het is gelukkig maar voor 1 nachtje. Er zitten hier verder ook geen restaurants ofzo dus we waren aangewezen op het restaurantje wat bij het hotel zit. De stroom was hier uitgevallen toen we aankwamen dus het was ook bloedheet in de kamer omdat de airco het niet deed. Bij het restaurantje konden we ook geen cola krijgen want dat zit allemaal op de tap en werkt momenteel dus niet.. Het restaurantje zag er niet echt geweldig uit dus ik ben maar heel veilig voor de hamburger gegaan en Frank voor een stuk varken. Op zich was het wel te eten, alleen de frietjes niet maar ik weet ook niet hoe die klaar gemaakt zijn.. In het restaurant was het ook bloedheet omdat ook daar de airco het niet deed. Er is hier verder echt helemaal niks te beleven dus we zijn na het eten alleen nog even wezen tanken en we hebben net weer even voor hotels in Las Vegas gekeken. Prijzen zijn nog steeds hetzelfde dus we wachten gewoon nog maar ff met boeken. Er is toch genoeg beschikbaar dus een bed zullen we wel vinden.

Morgen gaan we echt naar Monument Valley en van daaruit rijden we verder naar Page. We zullen morgen geen voetbal kunnen kijken aangezien de wedstrijd hier pas om 10 uur 's ochtends is. Beetje zonde van onze dag om dan in het hotel te blijven en we weten ook niet eens of we überhaupt in dit verlaten dorp voetbal kunnen ontvangen..

X vanuit een stormachtig Amerika!

• 18 Juni 2014 - 08:54

Helen:

He leuk jullie reisverslag.Had er nog niet naar gekeken omdat webzelf net terug zijn.Misschien een tip als je naar Las Vegas gaat, boek een hotel net een paar kilometer van de strip en je betaald echt stukken minder.Jullie hebben een auto dus parkeren kun je dan bij een hotel op de strip is eigenlijk overal gratis omdat ze aan je willen verdienen met het gokken.nou veel plezier.xxx

• 18 Juni 2014 - 23:43

Stephanie:

Heyyy Charon en Frank.

Wil nu ook een rond trip Amerika !!!!!!
    Echt leuk die verhalen.
    Ben nu helemaal bij met de verhalen dusss uuhhhh kom maar met het volgende verhaal.

Trouwens Charon jammer dat de Ranch niet veel aan was.

Groetjessss Stephanie