Dag 21 Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu Dag 21 Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu

Dag 21 Bryce Canyon

Door: Charon

20 Juni 2014 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Vandaag hebben we voor de verandering eens een keer geen wekker gezet. Ik werd pas om 9 uur wakker en Frank lag nog in coma. Heerlijk een keer! We waren ook gewoon echt lui vandaag want volgens mij kwamen we pas om kwart over 10 ons bed uit.
We blijven vandaag nog een nacht in Bryce dus vandaar dat we ook een keer geen haast hebben. Om kwart over 11 gaan we maar eens in het restaurant kijken of we nog wat te eten kunnen krijgen. We hebben mazzel want je kan tot 11.30 ontbijt bestellen. Wij dus allebei lekker een gebakken eitje met toast en fruit genomen. Na dat we ontbeten hadden zijn we naar het park gereden. Het hotel zit echt 5 minuten van het park af dus dat is echt ideaal. We besluiten om eerst helemaal naar het eind van het park te rijden om vervolgens weer terug te rijden en dan de view points te nemen. Onderweg komen we langs mooie groene weiden met spar bomen (denk ik;)) en hier zien we af en toe ook wat hertjes lopen. Super leuk! Bryce ligt best wel hoog in de bergen en hoe verder en hoger we komen hoe verder je de temperatuur ziet dalen. Bij het hotel was het nog 27 graden en aan het einde van de Canyon was het nog maar 23 graden. Het park is op zich hartstikke mooi maar na een paar view points hadden wij het heel eerlijk gezegd al wel weer een beetje gezien.. We hadden besloten om dit keer ook echt eens een trail te gaan lopen en we hadden de Navajo Loop uitgekozen van 2,2 kilometer. In de gids stond dat je hier zo'n 1,5 uur mee bezig zou zijn, dus helemaal prima.
De trail zou beginnen bij sunset point, maar wij waren natuurlijk alweer te ver door gelopen en we kwamen dus uit bij sunrise point. Hier zagen we ook dat er een trail begon dus we dachten dat dit toch de Navajo Loop zou zijn dus zijn we hier maar in gegaan. We moesten echt een heel stuk naar beneden en onderweg kwamen we al allemaal hijgende mensen tegen. Een Nederlands stel zei dat je onderaan kon kiezen of je verder de trail zou volgen of je kon weer dezelfde weg terug. Zij waren weer terug gegaan en hun viel het toch wel heel erg tegen. Ik was bij de Grand Canyon door m'n enkel gegaan dus deze voelde al niet helemaal lekker. Maar ik wilde me niet laten kennen en ben natuurlijk toch gewoon doorgelopen. Toen we eenmaal beneden waren had ik toch wel een beetje spijt want het betekende dat we natuurlijk ook ooit weer een keer omhoog moesten.. In eerste instantie kwamen we helemaal geen bordjes tegen van de Navajo Loop. Wel kwamen we bordjes tegen van andere trails, dus we zijn maar gewoon verder gaan lopen. Ondertussen hadden we denk ik al zo'n 2 kilometer gelopen en toen kwamen we een bordje met de Navajo Loop tegen, deze was nog 1,4 Mile dus we besloten om maar gewoon verder te lopen aangezien we nu toch al een eind onderweg waren. Het eerste stuk was leuk om te lopen en ook niet zo heel erg vermoeiend omdat het alleen naar beneden was en een stuk verder was het vlak. Op een gegeven moment kwamen we bij een stuk waar het iets omhoog ging, maar ook dit was nog goed te lopen. Op een gegeven moment kwamen we bij een kruising waar je beide kanten op kon voor de Navajo Loop. De ene kant was 0,6 Mile en de andere kant was 0,7 Mile. We kozen voor het langere pad, omdat deze aangeraden werd omdat deze minder steil zou zijn. Nou helaas.. Hij was steil genoeg! Gewoon ruim een kilometer alleen maar steil omhoog! Ik dacht echt serieus dat ik dood ging haha. Nu weet ik wel dat ik geen conditie heb maar dat het zo erg was.. Maar gelukkig had iedereen die we tegenkwamen ook erg veel moeite met dit pad. Alleen Frank natuurlijk niet.. Die huppelde gewoon vrolijk naar boven alsof het niets was. Ben benieuwd of we morgen ons bed uit kunnen komen haha. Aangezien we de kaart vergeten waren in de auto hadden we geen idee welke route we nou hadden gelopen en hoe lang precies. Toen we eindelijk boven waren hebben we eerst de kaart uit de auto gepakt om te kijken wat we nou precies hebben gelopen. Blijkt dus dat we een moeilijkere en langere trail hadden genomen.. Deze trail was 4,8 kilometer en normaal is dat echt niet zo lang, maar met deze hoogteverschillen van 200 meter dus echt wel! Ik ben echt nog nooit zo blij geweest dat ik boven was! Uiteindelijk hebben we 1 uur en 3 kwartier over deze trail gedaan terwijl er in het boekje stond dat deze 2 tot 3 uur zou duren. Dus zo slecht hadden we het nog niet eens gedaan;)
Eenmaal op onze hotelkamer hebben we eerst ruim een uur op bed gelegen om bij te komen haha.
We waren ook weer aan het kijken voor hotels in Las Vegas, maar de aanbiedingen waren niet verder gezakt en sommige hotels waren zelfs weer wat duurder geworden. Op het Amerika forum had ik wel eens wat gelezen over Priceline. Dit is een site waar je zelf een bedrag kan bepalen voor hotels. Je voert dan een locatie in, de plek/wijk waar je wil zitten, het aantal sterren dat je wil hebben en dan een prijs per nacht die je ervoor wil betalen. Op zich een ideaal systeem natuurlijk dus wij wilden dat ook wel proberen. Het is wel zo dat als je bod geaccepteerd wordt dat je dan meteen aan dat hotel vast zit en je kan niet meer annuleren. Uiteindelijk hadden we ingegeven dat we op de strip willen zitten, 5 sterren voor 70 dollar per nacht. We wisten dat dit natuurlijk een laag bedrag was, maar wie niet waagt wie niet wint.. Nadat we onze gegevens hadden ingevoerd ging de site voor ons onderhandelen met hotels. Normaal gesproken moet je de locatie of het aantal sterren veranderen als je bod geweigerd wordt. Ons bod werd ook geweigerd, maar aangezien het zo last minute is gaf het systeem aan dat ze ons de kans wilden geven om nogmaals te bieden maar dan moesten we minimaal 91 dollar per nacht bieden. We hadden natuurlijk al op heel veel sites gekeken en je komt nergens zo'n luxe hotel tegen voor dat bedrag. Dus wij hadden wederom een bod uitgebracht en dit keer van 91 dollar per nacht. En ja hoor, ons bod werd geaccepteerd! We zitten voor 91 dollar per nacht in het 5 sterren Trump Tower! Dit hotel ligt om de hoek bij de strip, heeft luxe suites met kitchenette en natuurlijk een zwembad. Het enige wat dit hotel niet heeft is een casino, maar we vinden dat eigenlijk ook niet zo heel erg omdat dit hotel dan waarschijnlijk ook wel wat rustiger is. We gaan sowieso wel de gekte van al die casino's opzoeken maar het is dan wel heel lekker dat ons hotel wat rustiger is. Kunnen we eindelijk echt een beetje relaxen;)
Nadat we het hotel geboekt hadden was het al half 7 geweest en aangezien we alleen ontbeten hadden en daarna die trail zijn wezen doen hadden we best wel honger. In het hotel zit er een buffet restaurant dus we zijn hier gaan eten. Echt heel lekker gegeten en het was nog best goedkoop ook. Na het eten wilden we gaan wassen omdat hier een grote wasserette zit met veel machines. Toen we daar aankwamen waren er 380 nonnen die allemaal aan het wassen waren! Echt bizar! Zodra de ene non klaar was, stond de volgende al weer klaar. We zijn dus eerst maar weer even terug gegaan naar de kamer om het kater nog een keer te proberen. Uiteindelijk zijn we 3 kwartier later nogmaals naar de wasserette gegaan maar er zijn nog steeds superveel nonnen aan het wassen. Gelukkig was er 1 machine bijna klaar dus die mochten wij gebruiken. Nu zitten we dus in de wasserette op onze was te wachten, dus ik dacht dan schrijf ik meteen maar vast dit verslag.
Morgenochtend gaan we verder naar Zion national park. Dit is ongeveer 1,5 tot 2 uur rijden dus dat valt wel mee. Ik geloof dat we dit park voornamelijk met de auto gaan bekijken, want ik geloof nooit dat wij morgen heel veel kunnen lopen met onze kuitjes haha.
Nou onze was is eindelijk klaar, dus we gaan zo lekker naar bed.

X van ons!

• 21 Juni 2014 - 08:00

Inge:

Ben benieuwd hoe jullie vandaag lopen! Wij hebben vanavond Griekse avond, pa ziet al uit naar het borden gooien! Vandaag dus maar een bedje aan het strand.....je kent je ma....voetjes in het zand!,
    Fijne dag! X

• 21 Juni 2014 - 23:18

Marianne:

Hadden jullie toch mooi je eigen sister-act in de wasserette.
    Hoop dat de spierpijn meevalt en jullie vandaag nog in beweging zijn gekomen.
    Op naar Las Vegas!!!!