Dag 22 Bryce - Zion - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu Dag 22 Bryce - Zion - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu

Dag 22 Bryce - Zion

Door: Charon

21 Juni 2014 | Verenigde Staten, Springdale

Vandaag hadden we om half 9 de wekker gezet, aangezien Zion niet zo heel ver rijden is vanaf Bryce. Nadat ik eerst een halfuur met m'n zusje had geskyped zijn we ons klaar gaan maken en hebben we alle spullen weer in de auto gegooid. We hebben eerst nog even in Bryce ontbeten en zijn toen om 11 uur richting Zion gaan rijden. Rond 1 uur kwamen we in Zion aan en we vonden het er nu al mooier uit zien dan Bryce. Zion kun je alleen bezoeken door gebruik te maken van de gratis shuttle bussen. Aangezien de parkeerplaatsen vol waren besloten we om door te rijden naar ons hotel zodat we hier onze auto neer konden zetten. Eenmaal bij het hotel aangekomen gaf de receptionist aan dat we wel erg vroeg waren om in te checken. We zeiden dat we alleen onze auto hier neer wilden zetten maar hij gaf aan dat onze kamer al klaar was dus dat we onze spullen ook vast op de kamer mochten zetten. Ideaal! Ook dit is weer een gewoon Amerikaans motel, alleen de kamers zijn helemaal in westernstijl met veel grote, houten meubelen. Voordat we naar het park zijn gegaan hebben we eerst bij een tentje naast het hotel een hot dog gehaald, zodat we verder niet meer hoefden te lunchen. Vanaf het hotel rijdt een gratis shuttle bus maar het visitor center, en vanaf daar kun je dan de shuttle bus pakken die het park in gaat. Aangezien we allebei eigenlijk geen spierpijn hebben hadden we besloten om een trail van 1,5 kilometer te gaan lopen en daarna wilden we er nog eentje van zo'n 3 kilometer gaan lopen. Het is hier alleen een stuk warmer dan in Bryce, dus het lopen van die eerste trail viel toch wel een beetje tegen. Bij het begin van de trail zat een hotel met restaurant dus nadat we daar een lekker ijsje hebben gegeten besloten we toch om maar gewoon terug te gaan naar het hotel en daar nog wat te relaxen. In dit park kun je beter 's ochtends vroeg of 's avonds laat gaan wandelen. Bij het hotel aangekomen zijn we allebei nog even gaan douchen en hebben we op internet een beetje gekeken waar we zouden gaan eten. Uiteindelijk kwamen we bij een Amerikaans steakhouse uit. We hadden besloten om samen een voorgerecht (calamaris) te delen en dit was achteraf een heeel goed besluit. Echt ongekend wat voor grote porties je hier krijgt! In Nederland zou je een stuk of 6 inktvisringen krijgen, maar hier kregen we er een stuk of 30! Gelukkig waren ze echt super lekker;) We hadden nog niet eens ons voorgerecht op of het hoofdgerecht kwam er al aan haha. We hadden allebei spare ribs genomen en ook deze waren weer erg lekker. Na het eten zijn we nog even een stukje door het dorpje gelopen, maar buiten wat restaurantjes en souvenir winkels is hier eigenlijk verder niks te beleven.
Gelukkig is nu The Fast and the Furious op tv dus we gaan die maar lekker op bed kijken;)

Morgenochtend vertrekken we op ons gemak na het ontbijt richting Las Vegas. Morgen gaat de klok weer een uur terug omdat we Utah verlaten en dan in Nevada aankomen, dus we hebben morgen alle tijd. Voordat we naar Las Vegas rijden willen de eerst nog naar de Hooverdam want deze ligt aardig op de route.
Nou dat was het weer voor vandaag!

Kus van ons

• 22 Juni 2014 - 08:55

Marianne:

Viel dat even mee, wakker worden zonder spierpijn na die trail van de dag ervoor. Als jullie hier terug zijn, zijn jullie allemaal in topconditie want ook Bo loopt wat af hier.
    Op het moment dat ik dit stukje zit te tikken is Piet weer weg met Bo.
    Lopen samen zo'n 1 1/2 tot 2 uur.
    Bo vindt het helemaal geweldig en komt meestal nat thuis omdat hij ook het zwemmen inmiddels goed onder de knie heeft.
    Het enige dat hij dan vervelend vindt is dat hij schoon gespoten wordt als hij thuis komt.
    Moet wel want anders stinkt hij het huis uit.
    Gisteren een nieuwe zak voer voor hem gehaald en ook daar vroegen ze of jullie het naar je zin hadden.
    Nou, zo te lezen gaat het helemaal top met jullie!!
    Houden zo!!!
    Nou nog een flinke winst van de week in het casino en jullie vakantie kan niet meer stuk!!
    Wel gewoon terugkomen dan hè??
    Liefs uit een zonnig Spijkcity!!!!

• 23 Juni 2014 - 02:54

Richard Oerlemans:

Haha Fast and the furious op tv!
    Deel 6 zeker. Die hebben we ook 6x gezien ofzo haha