Dag 30 el portal - oakhurst - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu Dag 30 el portal - oakhurst - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu

Dag 30 el portal - oakhurst

Door: Frank

29 Juni 2014 | Verenigde Staten, Oakhurst

Vandaag hadden we de wekker gezet om 8 uur omdat we dan om 9 uur de voetbal wedstrijd konden kijken in het restaurant. Omdat we zagen dat we in de kamer ook het voetbal hadden hebben we eerst de kamer nog helemaal opgeruimd en alles al ingeladen met de voetbal wedstrijd aan. Rond kwart over 9 zijn we toen snel naar het restaurant gelopen en daar zaten nog 3 andere Nederlanders te kijken. De meeste mensen in Amerika en dus ook de mensen die hier werkte waren eigenlijk voor mexico. Er waren twee meisjes heeeeeel irritant volgens ons omdat ze aan het juichen waren voor mexico en hoe dichterbij het einde van de wedstrijd kwam hoe irritanter het voor ons werd.... maar gelukkig kwam toen de 1-1 en vlak daarna de 2-1 gheghe en toen hebben we hun even zitten irriteren. De wedstrijd was kwart voor 11 afgelopen en daarna zijn we snel nog even naar de wc geweest in onze kamer en zijn daarna uitgecheckt aangezien we voor 11 uur moesten uitchecken.

Vandaag gaan we weer naar Yosemite omdat we hierdoor moeten om bij ons volgende hotel te komen en om te kijken naar de sequoia bomen. Deze bomen zijn allemachtig groot en is zeker het kijken waard is ons verteld. Toen wij richting de bomen wilde rijden was de weg afgesloten vanwege de drukte en moesten we 4 Mile terug rijden naar de parkeerplaats en vanaf daar de gratis shuttle bus pakken. Nou op die parkeerplaats was ook nog niet zo makkelijk een plaatsje te vinden maar uiteindelijk is het gelukt. Daarna opzoek gegaan naar de shuttle bus en die ging eigenlijk gelijk weg nadat we in waren gestapt. De reis met deze bus naar de bomen duurde ongeveer 20 minuutjes en toen waren we er..... Helaas toch niet om de bomen te kunnen zien moet je of een tour doen met een treintje of weer een trail lopen. Aangezien het treintje $27 pp was, wat we erg duur vonden, besloten we maar om een kleine trail te lopen van 1.3 km enkele reis. Na ongeveer 0.6 km waarin we al verschillende grote bomen waren tegen gekomen, had Charon erg last van der voeten en had geen zin meer om verder te lopen. Ik ben verder gelopen terwijl Charon op een boom aan het uitrusten was in de schaduw. Ik was alleen niet zo slim geweest om schoenen aan te doen maar op Flip flaps te gaan lopen maar uiteindelijk liep ik iedereen voorbij en al die mensen zaten naar mijn voeten kijken dat ik gek was om met mijn slippers deze trail te lopen. Maar goed na een half uurtje was ik dus naar het einde van de trail gelopen en weer terug gekomen bij Charon. Daarna samen de shuttle bus terug gepakt naar de auto en verder gereden naar het volgende hotel.

We zaten in het Southgate Yosemite hotel en kwamen daar rond kwart over 3 aan. Je mocht eigenlijk pas om 4 uur inchecken maar ook hier was het geen probleem. Het was een erg net hotel en een mini suite hadden we met bank, en tafel erbij en een groot balkon van 6x6. Nadat we wat gedronken hadden hebben we onze zwemkleren aan gedaan en zijn even lekker gaan zwemmen. Na 2 uurtjes hadden we het wel weer gezien en zijn we op ons gemakkelijk even gaan douche en klaar maken om te gaan eten. Naast ons hotel zat een Denny's en hebben daar dus lekker gegeten. Na het eten hebben we lekker gerelaxed en daarna onze ena laatste nacht in Amerika te slapen.

• 02 Juli 2014 - 16:23

Marianne:

En waren de bomen de moeite waard om op je slippers verder te gaan?
    Jullie zitten nu in het vliegtuig. Nog een uurtje of 2 en jullie zijn weer thuis.
    Tot zo dus!!!