Dag 1&2 Eindelijk is het zo ver! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu Dag 1&2 Eindelijk is het zo ver! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu

Dag 1&2 Eindelijk is het zo ver!

01 Juni 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Gister zijn we eindelijk vertrokken voor ons avontuur in Amerika. Om 5 uur ging de wekker en om half 7 zijn we, nadat we Bo nog een knuffel hebben gegeven, door Piet en Marianne naar schiphol gebracht. De koffers waren we zo kwijt, dus daarna nog even tijd voor een bakkie en een broodje met Piet en Marianne.
Nadat we afscheid hebben genomen hebben we de laatste spulletjes gekocht en boarden maar! De vlucht naar Londen verliep snel en goed dus dat was mooi. Eenmaal aangekomen in Londen hadden we 2 uur om over te stappen dus dat zou geen probleem moeten zijn. Dachten we... Helaas kregen we te horen dat het vliegtuig overbooked was en dat er maar plaats was voor 1 van ons! We waren dus echt niet van plan om gescheiden naar San Francisco te vliegen! We moesten wachten tot de incheck tijd voorbij was want er was nog 1 gezin van 5 dat niet ingecheckt was. Wij dus maar wachten en hopen! Na een kwartier zijn we het nog maar eens gaan vragen, maar ze wist nog niks en dus moesten we nog maar langer wachten. Ik (Charon) helemaal over de zeik natuurlijk, 'hoe moet dat nu met onze huurauto, het hotel enz enz'. Denk je dat je alles goed geregeld heb en dat krijg je dit.. Toen de incheckbalie gesloten was kregen we te horen dat het gezin van 5 toch ingecheckt had maar we konden wel mee.. Heel raar natuurlijk als het vliegtuig eerst vol zat maar wij natuurlijk opgelucht!! Uiteindelijk moesten we nog haast maken om op tijd bij de gate te zijn. Komen we daar aan, gate helemaal leeg... Wij dachten dus al dat we te laat waren voor het boarden. Bleek dat het vliegtuig te laat aangekomen was en dat we een uur vertraging hadden. Hadden we achteraf gezien dus nog alle tijd gehad om even wat te eten en naar het toilet te gaan.. Maar goed we mochten mee dus ons hoorde je niet klagen! De vlucht verliep ook hartstikke goed maar de tijd viel toch nog wel tegen. In San Francisco waren we voor Amerikaanse begrippen eigenlijk heel snel door de douane. Onze koffers lagen al op ons te wachten, dus wij helemaal opgelucht;)
Eenmaal buiten Heb ik natuurlijk eerst een peukje gerookt. Na alle stress in Londen (waar je dus niet mag roken!!) had ik dit wel nodig haha.
Via een onbemande trein naar het gedeelte waar de rental cars zijn. Ook hier gelukkig weer snel aan de beurt, alleen wilden ze ons een oor aan naaien met extra verzekeringen die ze er gewoon bij zetten met de opmerking 'you just have to push the agree button'. Nou vriend, daar trappen wij mooi niet in! Scheelde ons toch zo even 270 dollar. We mochten kiezen tussen een Chevrolet Captiva of een Honda CRV. Volgens ons was het verschil niet zo groot dus uiteindelijk voor de Chevrolet gekozen.
Eenmaal onderweg geprobeerd de 'TomTom' op Frank zijn telefoon aan te zetten. Ja helaas... Hij kende niks in de omgeving van ons hotel. Dus dan maar ouderwets de routekaart erbij gepakt. Na eerst een paar keer te moeten keren hadden we de goede weg gevonden. Na een halfuur waren we in de buurt van ons hotel. In de buurt ja, want bij ons hotel konden we in eerste instantie niet komen.. Allemaal 1-richtingswegen en doodlopende wegen wat ze voor het gemak niet op de kaart erbij vermeld hebben! Nou uiteindelijk na heel wat keren en omrijden zijn we er gekomen. Rond half 8 (half 5 nl'se tijd) waren we eindelijk ingecheckt in ons hotel. Even snel de koffers op de kamer gegooid en op zoek naar wat te eten. Uiteindelijk bij een Italiaan tegenover het hotel wat gegeten. We waren allebei helemaal gesloopt en zijn dus na het eten meteen naar onze hotelkamer gegaan. Het hotel en de kamer zien er goed uit en de locatie is ook helemaal top, vlak bij Fisherman's Wharf. Vanochtend waren we al redelijk bijtijds wakker, rond half 8. Na even het thuisfront geappt te hebben zijn we op zoek gegaan naar een ontbijt. We hadden besloten om vandaag over de golden gate bridge te fietsen. Nadat we de fietsen hadden opgehaald konden we richting de golden gate fietsen. Nou ik moet zeggen.. Sommige stukken waren echt pittig! San Francisco is heel erg heuvelachtig en dat hebben we geweten!! Eenmaal aangekomen bij de brug bleek dat deze toch wel redelijk in de mist gehuld was. Nu is dit geen uitzondering omdat het bijna normaal is dat de brug in de mist hangt. Overdag is het weer hier best wel goed. Je moet wel iets van een trui of vest aan omdat het in San Francisco altijd heel hard waait. 's Avonds koelt het door de wind toch echt wel een flink stuk af. Nadat we zo'n 15-20 kilometer gefietst hebben zijn we aan de andere kant van de brug in Sausolito aangekomen. Hier hebben we de ferry genomen weer terug naar San Francisco. Nadat we de fietsen hebben ingeleverd (waar we door het personeel onder luid gejuich werden ontvangen) zijn we naar het hotel gegaan om de autosleutel op te halen. We wilden namelijk nog even met de auto over de bekende Lombard Street rijden. Dit is de meest kronkelige en steile weg ter wereld. Super leuk om hier zelf een keer overheen te rijden!
Nou uiteindelijk was het zo'n beetje etenstijd dus nadat we de auto hadden weg gebracht zijn we op zoek gegaan naar een restaurant. Onderweg voor allebei nog even een lekkere trui gekocht want nu is het toch wel koud. En ja, zelfs Frank vindt dat!
Uiteindelijk bij Denny's (een hele bekende Amerikaanse diner keten) even wat gegeten.
Nu zitten we bij ons hotel op het terras bij een haardvuur. Zomerden maar ons bedje opzoeken en hopen dat we morgen niet met al teveel spierpijn opstaan! Morgen staat een bezoek aan Alcatraz, een ritje met de cable car, en een bezoek aan Chinatown en het centrum op de planning.
Uiteindelijk is dit nog een heel verhaal geworden. Ik beloof niet dat we iedere dag zo'n verslag zullen schrijven;)

Groetjes vanuit Amerika!
X Frank en Charon

• 02 Juni 2014 - 14:26

Marianne:

Zo, de kop is eraf. Wat een belevenissen al zeg. Ik zie wel dat het niet uitmaakt waar je naar toe gaat, ze proberen je overal een oor aan te naaien als ze de kans krijgen.
    De auto ziet er mooi uit, hoop dat ie ook lekker rijdt.
    Heel veel plezier en vooral lekker genieten.
    Poot van Bo.......

• 02 Juni 2014 - 18:39

Janneke:

Heey charon en frank
    Super gaaf deze pagina ik ga jullie zeker volgen heel veel plezier daar geniet er samen
    Van

• 06 Juni 2014 - 01:22

Stephanie :

Heyyy Charon en frank,

Super leuk je verhaal, lekker gegeten bij de Denny's.
    Was ook mijn favoriete tent in Miami.
    Ow wat een drama zeg in London wat erg dat je niet kon roken haha.
    Gelukkig is het met de vlucht goedgekomen.
    Nou ik ga je volgende verhaal lezen.
    Doeiii

Groetjes Stephanie