Dag 31 Oakhurst - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu Dag 31 Oakhurst - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu

Dag 31 Oakhurst - San Francisco

Door: Charon

30 Juni 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag hebben we niet veel op de planning maar aangezien we nog willen ontbijten en dit maar tot 10 uur is moeten we toch wel een beetje bijtijds uit bed. Snel douchen en dan maar eerst ontbijten. De spullen pakken we daarna in omdat we uiterlijk om 12 uur pas uit hoeven te checken. Het ontbijt stelt (zoals overal waar je gratis ontbijt krijgt) niet veel voor. Je kan een boterham roosteren en wafels maken en dan houdt het al snel op. Rond een uurtje of elf reden we bij het hotel weg. Vandaag gaan we weer terug naar San Francisco omdat we morgen weer naar huis vliegen. Nadat we weg zijn gereden bij het hotel hebben we ook voor de laatste keer getankt. We moesten even rekenen hoeveel we precies moesten tanken aangezien we hem helemaal leeg in willen leveren.
Ik had op internet gezien dat we nog langs een outlet komen dus ik wil dan graag nog even kijken voor een spijkerbroek. Vandaag moeten we zo'n 3,5 uur rijden dus dat valt wel mee. Na zo'n 2 uur rijden stond er een bord langs de weg dat er verderop aan onze kant een ongeluk gebeurd was dus dat er kans op file was.
We konden op zich nog wel de echte snelweg pakken maar dan moesten we tol betalen voor de brug in San Francisco en we kwamen niet langs de outlet. Aangezien ik reed koos ik er natuurlijk gewoon voor om in de file te staan zodat we nog langs de outlet konden;)
Uiteindelijk een klein uurtje in de file gestaan dus op zich viel het nog wel mee. Uiteindelijk kwamen we rond 2 uur aan in Gilroy (waar de outlet was) en toen zijn we eerst even bij de Subway een broodje wezen eten en wezen plassen. Bij de outlet wilde ik alleen eigenlijk maar naar de Levi's outlet om voor spijkerbroeken te kijken. Binnen een kwartier stonden we weer buiten met allebei 2 nieuwe spijkerbroeken voor totaal 160 dollar. Geen geld dus voor 4 Levi's spijkerbroeken! Hierna maar weer verder gaan rijden richting San Francisco. Bij San Jose zijn we nog even bij een Walmart gestopt om nog wat laatste spulletjes voor in het vliegtuig te halen. Rond een uur of 5 kwamen we uiteindelijk voor de laatste nacht bij ons hotel aan. Het hotel zit vlakbij het vliegveld zodat we morgen niet meer zo ver hoeven te rijden. Bij het hotel hebben we maar even zo'n bagagekar gepakt want we moesten nu natuurlijk de hele auto leeg halen. Toen we het hotel binnen kwamen rijden met onze volle kar moesten de receptionistes lachen en zeiden 'jesus'. Ook wel logisch want volgens mij zien ze nooit mensen die 1 nacht komen slapen met zo veel bagage. Dus ik heb maar even uitgelegd dat we morgen naar huis gaan dus dat we nu alles moeten reorganiseren en alles in 2 koffers moeten zien te krijgen. Na een klein uurtje is het ons gelukt en zit alles in 2 koffers! Bij de receptie even om een Weegschaal gevraagd en gelukkig hadden ze die hier, want we hadden geen idee wat onze koffers zouden wegen. We mogen 23 kilo per persoon meenemen en uiteindelijk woog die van Frank 23,5 kilo en die van mij 19,8. Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat Frank bijna alle vuile was had en dat hij ook de zonnebrand ed in zijn koffer heeft. Hierna maar even gekeken op internet waar we zouden gaan eten, en ja hoor.. Ze hebben hier een sushi tent in de buurt. Dus dan wordt het maar weer sushi voor de verandering;) Dit tentje zag er wel echt het armoedigst uit van alle sushi tentjes waar we zijn wezen eten, maar het eten was hartstikke lekker en daar gaat het om.
Na het eten maar weer terug naar het hotel en daar nog lekker op bed tv gekeken. Morgen willen we nog even het centrum van San Francisco in want toen we hier op het begin waren reden de cable cars niet. En je kan natuurlijk niet in San Francisco zijn geweest zonder in een cable car te hebben gereden!