Dag 4 San Francisco - Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu Dag 4 San Francisco - Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu

Dag 4 San Francisco - Monterey

Door: Charon

03 Juni 2014 | Verenigde Staten, Monterey

Vandaag was het plan om een beetje uit te slapen, aangezien ze zeggen dat de highway 1 richting Monterey het mooist is in de middag omdat het hier 's ochtends vaak mistig is. Nou helaas.. We waren gewoon weer om 7 uur wakker. Misschien toch nog een beetje last van het tijdsverschil. We zijn dus maar op ons gemak gaan douchen en de koffers in gaan pakken om vervolgens bij Ihop te gaan ontbijten. Frank een echt Amerikaans ontbijt met eieren, bacon, worstjes en pancakes en ik zoals ze dat hier noemen een 'diet breakfast' met ei, bacon, toast en een bakje fruit. Wat hier echt 'diet' aan is geen idee, maar blijkbaar eten ze hier bijna allemaal pancakes en worstjes. Geen wonder dat al die Amerikanen 380 kilo wegen. We hebben er in ieder geval genoeg zien lopen!
Na het ontbijt uitgecheckt en bij de autoverhuur (die toevallig ook in ons hotel zat) gevraagd of het normaal is dat onze auto geen hoedenplank heeft. Blijkt dus dat er heel veel rental cars zijn zonder hoedenplank en hij had ook geen andere auto staan die we mee konden nemen waar wel een hoedenplank ik zat. Beetje jammer want zo kunnen ze dus precies zien wat je in de auto hebt liggen. Maar geen zorgen hoor mam (want ik weet dat je je nu al druk gaat maken;)) we hebben een ketting met een slot gekocht zodat we onze koffers aan de auto vast kunnen maken. Ja mam, we zijn nog niet zo dom! ( Ook wel stiekem met dank aan Marjolein, aangezien zij op haar reis ook de koffers met zo'n slot had vast gemaakt en zo kwamen wij dus op dit idee).

Voor we weg zouden gaan uit San Francisco wilden we graag nog naar Alamo Square, want hier moeten de 'painted ladies' staan. Dit zijn de bekende gekleurde huizen uit de serie Full House. Eenmaal aangekomen wisten we eigenlijk niet precies welke huizen het nou waren. Verderop stonden een paar mensen wat foto's te maken dus we zijn er maar vanuit gegaan dat dan de painted ladies zijn. Even een paar foto's gemaakt en toen konden we echt op weg richting Monterey.
Aangezien onze navigatie ons niet via de bekende highway 1 wilde sturen maar gewoon het snelst over de normale snelweg ben ik maar gaan kaartlezen. En ja hoor, in 1 keer goed naar de highway 1! Wat nou vrouwen kunnen niet kaartlezen?! Dus vandaag hadden we geen TomTom maar een ChaCha (hè baf;)).
Onderweg zijn we nog een paar keer gestopt om wat foto's van de kust te maken. In Santa Cruz zagen we een Safeway (supermarkt) dus toen besloten we om hier maar vast wat boodschappen en een koelbox te halen. Wij eerst naar de customer service gegaan want ik had thuis op internet gelezen dat bijna alle grote supermarkten een membercard hebben en dat je hier echt veel voordeel uit kunt halen. Ik een heel aanvraag formulier ingevuld, blijkt het 6 weken te duren voor je dan die pas hebt.. De mevrouw achter de balie snapte dat wij hier niet zo lang bleven dus hebben we gewoon een voordeel kaart van haar gehad. Zo'n kaart scheelt dus echt gewoon bizar veel geld! Een grote koelbox voor 35 dollar ipv 45, een pak met 12 blikjes cola, buy two and get two free. Uiteindelijk hebben we toch zo'n 40 dollar bespaard! Echt bizar hoe makkelijk dat eigenlijk gaat. Toch maar goed dat ik me van tevoren een beetje ingelezen heb;).
Hier hebben we ook maar meteen onze lunch gehaald, een stokbrood met chorizo en ham. Wel zo makkelijk en dan hoeven we niet weer naar een Mac of wa

• 04 Juni 2014 - 11:19

Inge Lieuwma:

Lieve Frank en Cha'tje,

wat ken je je moeder slecht....ik bezorgd....beren op de weg.....Nee hoor!! haha!!
    Leuk om zo met jullie mee te reizen, hoop dat jullie het volhouden om zo je verslag te doen. Ook voor jullie zelf leuk om straks terug te lezen. Je zult zoveel gaan zien en meemaken, dat je vast dingen vergeet.
    Zal de oma's en opa ook even informeren over deze site. Vinden ze vast leuk.
    geniet lekker verder, dikke kus vanuit regenachtig Oosterhout!

• 04 Juni 2014 - 16:30

Oma Lieuwma:

Erg leuk nu kan ik met jullie mee reizen.
    Als jullie in Moteray dlapen doen jullie waarschijnlijk geen oog dicht,wegens het brullen van
    de zeerobben.Gaan jullie nog naar het zee aquarium,dat is enorm groot en is gebouwd
    in een fabriek.
    lliefs oma.