Dag 11 San Diego Seaworld - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu Dag 11 San Diego Seaworld - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu

Dag 11 San Diego Seaworld

Door: Charon

Blijf op de hoogte en volg

10 Juni 2014 | Verenigde Staten, San Diego

Vandaag hebben we echt een super dag gehad!
We hadden de wekker om half 9 gezet want vandaag gaan we naar Seaworld. Het park is van 10 tot 19.30 uur open dus we hebben alle tijd en willen dan ook rond half 11 in het park zijn.
's Ochtends eerst maar de bank gebeld omdat onze creditcard het niet doet. Na het verhaal uitgelegd te hebben worden we eerst weer door verbonden. Schiet lekker op! Uiteindelijk blijkt dat de creditcard inderdaad op de laatste dag in Los Angeles geblokkeerd is. Hier hebben we namelijk getankt en dan moet je naar binnen met je creditcard om de pomp vrij te geven. Je geeft dan een bedrag door waarvoor je denkt te gaan tanken. Frank had doorgegeven 80 dollar en uiteindelijk was het iets van 65 dollar en dan schrijft de pomp uiteindelijk 65 dollar af. De automatische controle van de bank ziet dit dan als fraude en dan wordt je kaart geblokkeerd. De bankmedewerkers krijgen dit dan door en dan kunnen zij in het systeem zien dat wij hebben aangegeven dat we in Amerika zijn dus dat er hoge bedragen afgeschreven zullen worden. Maar aangezien het gister 2e pinksterdag was, was er bij de bank niemand aanwezig om onze kaart weer te activeren.. Nou uiteindelijk is onze kaart weer geactiveerd dus we kunnen weer verder met geld uitgeven;)

Na een overheerlijk ontbijt met een vieze tosti zijn we naar Seaworld gegaan. De navigatie gaf aan dat het 14 minuten rijden was dus wij gingen er vanuit dat het dus zo'n 3 kwartier rijden was. Maaar hier in San Diego valt het gelukkig mee en we stonden dus echt met een kwartier bij Seaworld. Ideaal!
Seaworld was het park wat Frank het minst aantrok, omdat hij had gedacht dat het net zoiets als het dolfinarium zou zijn. Nou daar is hij van terug gekomen! Het is echt een super leuk park en we vonden het allebei misschien nog wel leuker dan Universal en Disney!
Als eerste zijn we naar de orkashow gegaan, want dat is toch wel een beetje waar Seaworld om bekend staat. En ja hoor, daar was Free Willy! Echt super gaaf om die beesten te zien. De eerste 16 rijen zaten in de 'soak zone' wat inhoudt dat de kans daar heeel groot is dat je daar serieus nat wordt. Nou die mensen hebben het geweten! De orka's gingen expres langs de rand zwemmen en met hun staart sloegen ze echt megaveel water het publiek in. Die mensen waren echt gewoon verzopen! Maarja eigen schuld, dikke bult;)

In Seaworld heb je ook nog verschillende attracties dus hierna zijn we naar de waterbanden (piranha) geweest. We zaten samen met 5 Amerikanen in een bootje en in het begin kwamen Frank en ik er echt goed van af want alleen die Amerikanen werden nat. Helaas duurde dit niet lang en vervolgens kregen wij (en vooral ik) een mega waterstraal op ons. We konden natuurlijk geen kant op en weer waren we zeiknat! Het lijkt wel alsof ze ons steeds moeten hebben in dit soort attracties. Toen we verder liepen bleek dus dat er langs de route van de piranha's water kanonnen stonden en als je daar 25 cent in werpt kun je dus zo'n mega waterstraal afvuren op de mensen die net in hun band langskomen. Nu snap ik dus hoe wij zo nat zijn geworden! Je begrijpt natuurlijk al dat het nu payback time was! Gelukkig stond er een wisselautomaat bij dus nadat we een dollar gewisseld hadden hebben wij ook een aantal van die water kanonnen op wat mensen afgeschoten! En ik moet zeggen als je in zo'n band zit is het echt NIET leuk maar als je langs de kant staat om zo'n kanon af te schieten ga je echt helemaal stuk! Wij eerst nog vrolijk zwaaien naar die mensen en vervolgens... BAM! Een waterkanon op je smoel! Hehehe;)

Hierna zijn we ook nog naar de shows van de zeeleeuwen, zeeotters en dolfijnen geweest. Echt super leuke shows allemaal! In Seaworld hebben ze ook echt een super leuke achtbaan! Hij gaat niet over de kop maar verder is ie echt super vet! Hier zijn we dan ook 3x in geweest aangezien de wachtrijen toch niet zo lang waren. Hier had je ook nog een achtbaan met boomstammen, maar aangezien ik net opgedroogd was had ik geen zin om weer nat te worden. Frank zei dat het wel meeviel hoe nat je werd en hij is er daarom in z'n eentje in gegaan. Ik ben beneden blijven wachten om m'n vest nog te laten drogen die ik had aangedaan bij de piranha en om Frank te filmen. Al gauw zag ik dat ze bij deze attractie ook van die waterkanonnen hadden staan. Na een minuut of 10 kwam Frank met z'n boomstam naar beneden en ik zag hem nog blij lachen dat hij aardig droog was gebleven want hij zat helemaal achteraan. Ik had al gezien dat er iemand klaar stond bij de water kanonnen en ja hoor.. Frank kreeg de volle lading hahah. Ik heb me echt kapot gelachen! Het mooie is dat ik alles gefilmd heb dus ook Frank z'n gevloek toen ie langs kwam gevaren in z'n boomstam haha.

Als laatste zijn we nog naar een show van Cirque de la Mer geweest. Dit is, zoals de naam al doet vermoeden, een soort van Cirque de Soleil alleen dan in het water. Echt een super gave show om te zien! Eigenlijk was alles wat we vandaag gezien en gedaan hebben echt super leuk! Dan valt het Dolfinarium toch wel erg tegen als je hier geweest bent haha.

Vandaag zijn we allebei ook echt flink verbrand. Vanochtend toen we weg gingen was het echt nog heel bewolkt en eigenlijk ook nog niet zo warm. Ik had al bijna spijt dat ik m'n korte broek had aangedaan in plaats van m'n lange broek;) Maar rond half 12 ging de zon schijnen en werd het gewoon echt warm. Bij al die shows zit je ook pal in de zon en we hebben ons pas ingesmeerd toen het eigenlijk al te laat was.. Dom, maar ja niets meer aan te doen. Dus we hebben ons nu net in het hotel maar flink ingesmeerd met after sun.

Morgen gaan we met de auto naar Oldtown San Diego en daar pakken we de hop on hop off bus. Die brengt ons naar alle bezienswaardigheden in San Diego, inclusief een winkelcentrum dus misschien kunnen we ook eindelijk shoppennnn!! :)

Wat we trouwens iedere keer vergeten te vertellen is dat we ons blijven verbazen hier op de snelwegen. Af en toe heb je gewoon stukken waar de snelweg 8 banen breed is aan iedere kant! Ook is op de meeste snelwegen de meest linkerbaan (soms de 2 linkerbanen) een baan voor 'carpool only'. Op deze baan mag je alleen rijden als je met 2 of meer mensen in de auto zit. Ideaal want op deze baan heb je nagenoeg geen last van auto's die je links en rechts inhalen en dit rijdt voor de langere stukken een stuk rustiger.

Ook blijven we het nog steeds een bizar idee vinden dat we hier 'pas' 1,5 week zijn. Omdat je hier zo veel doet en zoveel nieuwe dingen ziet hebben we echt het idee dat we hier al wéken zijn. Ook wel een heel relaxed idee dat we vandaag gewoon nog 3 weken (ik wil jullie verder niet jaloers maken ofzo hoor;)) te gaan hebben. Heeerlijk!

Nou dat was het weer voor vandaag!

Kus vanuit het warme San Diego!

  • 11 Juni 2014 - 08:59

    Inge:

    Zit om 8.45 uur met tranen in mijn ogen van het lachen achter mijn bureau! Wat zal ik dat missen als jullie toch gewoon weer in NL zijn....(want heus er komt een eind aan....)
    Eerlijk gezegd dacht ik dat jij Frank wel onder vuur zou nemen, maar dat valt alles mee ;-)
    Dolfinarium hoeven jullie dus nooit meer heen.....
    Geniet lekker verder, kus!!

  • 11 Juni 2014 - 09:54

    Marjolein:

    Ha ha dat hadden wij ook in het begin. Dat je het gevoel hebt ergens al veel langer te zijn, maar dan nog ook heeeeelll lang te gaan hebt. Lekker van genieten dus! X

  • 11 Juni 2014 - 20:35

    Kirsten:

    Woow Seaworld klinkt echt super! Ben jaloers!
    En een achtbaan die niet over de kop gaat, echt iets voor mij;) hahaha
    Ik denk dat jullie geen tosti meer kunnen zien als jullie weer in NL zijn als ik dat zo lees!
    Ik heb vandaag te horen gekregen waar ik naartoe ga met de surprisetrip voor mn werk, en het is Oslo! Leuk he:)
    En ik heb gister een paar dagen Rome geboekt met Irene, ook leuke vooruitzichten dus:) Ik ben er dus alleen niet als jullie weer terugkomen maar ik hoor daarna wel alle verhalen!
    Nou, veel plezier verder! Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Mei 2014
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 12437

Voorgaande reizen:

28 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

31 Mei 2014 - 02 Juli 2014

Amerika

Landen bezocht: