Dag 17 Sedona - Tusayan (Grand Canyon) - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu Dag 17 Sedona - Tusayan (Grand Canyon) - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu

Dag 17 Sedona - Tusayan (Grand Canyon)

Door: Charon

16 Juni 2014 | Verenigde Staten, Tusayan

Vandaag weer redelijk op tijd (8 uur) de wekker gezet maar we waren een beetje lui vandaag.. We hebben eerst nog vanuit bed met Kirsten geskyped en gingen uiteindelijk pas om een uurtje of 9 daadwerkelijk ons bed uit.
Aangezien we alleen nog 2 bekers noodles hadden hebben we deze als ontbijt genomen. Achter ons hotel zat een supermarkt dus Frank is hier 's ochtends meteen een stokbrood en ijs voor de koelbox wezen halen. We wilden eigenlijk 's ochtends naar Red Rock Slide park gaan, maar door de brand die hier de afgelopen dagen was is dit park momenteel gesloten. Dus even in onze aantekeningen gekeken wat er nog meer te doen was en toen hadden we besloten om naar de airport road te gaan want vanaf hier zou je een mooi uitzicht hebben. En het was inderdaad een heel mooi uitzicht! Verderop zijn we nog een keer de auto uit gegaan om een stukje omhoog te klimmen omdat dit ook een mooi uitzichtpunt was. Hier kon je nog hoger zodat je echt op de berg stond dus Frank heeft dit natuurlijk gedaan. Ik heb het eerste stukje ook geprobeerd maar aangezien je echt moet klimmen en er ook allemaal losse stenen en zand liggen besloot ik om maar beneden op Frank te wachten;) Hij zei dat het achteraf wel een goeie beslissing was want hij moest echt stukken klimmen. Sedona is echt een super mooie stad tussen de rode rotsen. De gebouwen hier zijn ook bijna allemaal in die rode steensoort gebouwd en we kregen ook echt een beetje het Flinstone gevoel haha.
Rond een uurtje of 12 besloten we om te vertrekken naar Tusayan. Hier verblijven we om de Grand Canton te bezoeken, aangezien dit op zo'n 10 minuutjes afstand ligt. Vanuit Sedona moesten we eerst een stukje terug rijden omdat de weg verderop ivm wegwerkzaamheden afgesloten was. Onderweg zijn we nog naar Williams geweest want hier loopt de nostalgische route 66 doorheen. Het stelde eigenlijk niet zo heel veel voor maar het was wel grappig om al die route 66 borden te zien en een aantal van die ouderwetse diners. Hier hebben we ook even ons stokbroodje gegeten maar we moesten dit wel in de auto doen want het waait vandaag echt super hard! Het stormt gewoon een beetje. Vanaf hier mocht ik eindelijk weer rijden. We vinden het allebei echt leuk om hier te rijden dus we maken gewoon bijna ruzie wie er wanneer mag rijden haha.

Rond een uurtje of half 3 kwamen we aan in Tusayan en aangezien dit echt 1 doorgaande straat is zagen we al snel ons hotel liggen. Vanavond slapen we in de Red Feather Lodge. Dit is het hotel waar mijn opa en oma ook tijdens hun rondreis geslapen hebben. Aangezien we pas om 4 uur in kunnen checken en we het nog veel te vroeg vinden om al naar ons hotel te gaan besluiten we om alvast naar de Grand Canyon te gaan. Bij de ingang van het park hebben we meteen onze nationale parken pas gekocht omdat het goedkoper is om een pas te kopen waarmee je alle nationale parken in kan, dan om bij ieder park apart entreegeld te betalen. Nadat we langs het visitor center zijn geweest zijn we naar het dichtstbijzijnde uitkijkpunt gegaan om de Grand Canyon te zien. En het is echt onwerkelijk wat je dan ziet! Het is groot, het is diep, het is mooi en het is eigenlijk niet te beschrijven. Nadat we foto's hebben gemaakt zijn we verder gelopen naar het volgende uitkijkpunt en je blijft je gewoon verbazen hoe mooi en hoe groot het is. Hierna besloten we om toch maar richting het hotel te gaan aangezien we morgen de rest van de Grand Canyon (of nou ja in ieder geval een gedeelte dan..) te bekijken. Het hotel is verder weer prima, alleen heb je een mini toilet dus het is net alsof je weer terug bent op de kleuterschool.. Gelukkig blijven we maar 1 nacht;)
Hier in de buurt is niet zo heel veel te eten dus even op internet gezocht welk restaurant een beetje redelijke recensies had en uiteindelijk kwamen we bij een steakhouse uit. Op zich prima gegeten alleen de bediening was allesbehalve vriendelijk. En het schandalige was dat ze standaard 15% fooi erbij schreven op de rekening. We wilden dit eigenlijk niet betalen maar nadat ik op de menukaart keek stond er dus in kleine lettertjes bij dat ze een standaard fooi van 15% berekenen. Nu snap ik dus dat de bediening chagrijnig was, want ze hoeven hier verder niets te doen voor hun fooi. Na het eten hebben we nog lekker bij de Mc een ijsje gehaald, aangezien we dit nog niet gedaan hadden onze vakantie haha.

Tijdens het eten waren we een beetje aan het praten over de 2 hotels (MGM Grand en Bellagio) die we in Las Vegas hebben. We hebben bij allebei de hotels 2 nachten een kamer gereserveerd. Nu hebben we er eigenlijk toch wel een beetje spijt van dat we 2 verschillende hotels geboekt hebben omdat het toch ook wel heel lekker is om voor een paar nachten op 1 plek te blijven. De kamers die we nu geboekt hebben is via My Vegas, hier hebben we door middel van een spelletje punten verdiend en daardoor hebben we korting gekregen op deze hotelkamers. Toen we terug kwamen in het hotel hebben we nog even op internet zitten zoeken en nu zagen we dat de luxere hotels echt veel aanbiedingen hebben voor de periode dat wij er zijn. De aanbiedingen zijn zelfs voordeliger dan de kamers die wij met korting geboekt hebben en die aanbiedingen zijn nog op luxere kamers ook! Dus we hebben besloten om onze 2 reserveringen voor Las Vegas te annuleren en we houden nu de komende week gewoon het internet iedere keer in de gaten. Mochten de prijzen dan eventueel nog verder zakken dan maken we gewoon een nieuwe reservering en dan blijven we toch gewoon 4 nachten in 1 hotel. Wel zo lekker!

Nou morgen gaan we dus nogmaals naar de Grand Canyon en van daaruit rijden we 's middags naar Mexican Hat (Monument Valley).

X vanuit een winderige Grand Canyon!

• 17 Juni 2014 - 09:44

Inge:

Wat een belevenissen weer zeg! Zit hier op ons terras op zakynthos te lezen, en ben het met Marianne eens.....niet meer van die enge wegen pakken! Brrrr.....je pa geniet ook altijd van dat soort routes!
    Geniet lekker verder, doen wij dat ook! Xxx

• 17 Juni 2014 - 11:22

Marianne:

leuk verhaal en vooral, indrukwekkende foto's!!
    Ziet er op de foto's al prachtig uit dus in het echt zal het helemaal geweldig zijn.
    Geniet er maar van vandaag.
    Jan en Inge, jullie ook genieten van het zonnetje, de goeie griekse wijn en de heerlijke calamaris!!
    xxx