Dag 7 Los Angeles Universal Studio's - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu Dag 7 Los Angeles Universal Studio's - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu

Dag 7 Los Angeles Universal Studio's

Door: Charon

Blijf op de hoogte en volg

06 Juni 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag hadden we om 8 uur de wekker gezet zodat we op tijd naar Universal konden. Aangezien er hier allemaal airco's hangen en de vuilnisman vanochtend langs kwam waren we dus voor de wekker al wakker. We zijn dus maar gaan douchen en aankleden zodat we op tijd weg konden. Bij dit hotel zit geen ontbijt dus we hebben vandaag voor het eerst ons tosti apparaat gebruikt. De kaas is hier toch wel heel anders dan in Nederland dus de tosti's waren niet zo heel lekker..
We hadden gister al bij de receptie gevraagd hoe we het beste naar Universal konden en het makkelijkste was om met de metro te gaan. Dit scheelt toch weer 30 dollar aan parkeerkosten en de metro zit hier om de hoek. Een retourtje met de metro kost ons 4 dollar en we hoeven maar 1 halte dus met 5 minuten zijn we vlakbij Universal. Als we de metro uitkomen gaat er een treintje naar Universal studio's toe want dit ligt boven op de berg. Aangezien we van tevoren al tickets hadden gekocht hoefden we hier niet meer in de rij te staan. We hadden er thuis al voor gekozen om de 'front of line' passen te kopen zodat je bij iedere attractie via een aparte ingang naar binnen kan en zo hoef je dus niet of nauwelijks in de rij te staan. De eerste keer dat we de pas gebruiken voelen we ons een beetje asociaal maar het is toch wel erg makkelijk! Als eerste komen we 'the house of terror' tegen en als ik in het boekje lees wat voor attractie dit is wil ik eigenlijk niet naar binnen maar ik moet van Frank.. Nou dit doe ik dus echt NOOIT meer!! Het is een soort spookhuis waar je door heen moet lopen maar in dit spookhuis zitten ook echte acteurs verkleed als the wolfmen, chucky, Frankenstein, mummy's en nog meer van dat soort enge figuren! Ze raken je niet aan maar ze laten je wel overal schrikken, komen naar je toe gerend enz. Nou ik was echt doodsbang! Ik kroop het liefst in Frank! En die aardige vriend van mij is natuurlijk ook nog zo'n l*l dat ie mij ook nog eens laat schrikken! Het was echt verschrikkelijk en het duurde nog best lang ook voor je dat huis uit was! Ik stond echt serieus te trillen op m'n benen toen ik buiten kwam. Wat een nachtmerrie!
Nadat ik een beetje ben bij gekomen komen we bij Shrek 4D aan. Echt een leuke attractie waar je in een soort van theater zit en waar je door middel van de 4D brillen ook echt in het verhaal zit.
Nadat we hier uit kwamen zijn we naar de Simpsons gegaan. Ook dit is weer een 4D attractie en door de passen waren we meteen aan de beurt.
Hierna zijn we naar de liveshow Waterworld geweest. Dit was blijkbaar een film uit 1995 maar Frank en ik kenden deze allebei niet. Dit was echt een super leuke show waarbij vermeld stond dat wanneer je op de eerste rijen zat je nat kon worden. Nou sommige mensen waren inderdaad gewoon zeiknat!
Na deze show zijn we nog naar Jurassic Parc, the mummy returns, the transformers, despicable me, special effects stage en de studiotour geweest.
Ik kan alle attracties wel gaan beschrijven maar dan ben ik morgen nog bezig;)
De studiotour was op zich ook wel leuk om te doen. Zo krijg je echt een kijkje achter de studio's en zo zie je dat er zo veel nep is in films. Echt bizar! Zo kom je bij King Kong, Jaws en we reden ook nog door Wisteria Lane van Desperate Housewives.
Universal Studio's is niet echt een heel groot park maar toch was het al 5 uur toen we alle attracties hadden gehad.
Wat ons ook echt opviel is dat er zo onwijs veel eet tentjes zijn in zo'n park. Er zijn gewoon serieus meer eet tentjes dan dat er attracties zijn! Echt ongekend! Volgens mij draait zo'n attractiepark meer om eten dan om de attracties zelf!

Nadat we alle attracties hadden gehad besloten we om het park uit te gaan. Bij Universal heb je (net als bij Disney) nog een soort village (Universal Citywalk) erbij waar nog veel meer eet tentjes en winkeltjes zijn. Aangezien we in het park niet echt geluncht hadden (we hadden alleen snel een hotdog gegeten) kregen we toch wel een beetje trek. Bij het hotel zitten niet zo heel veel restaurantjes dus daarom gingen we bij de Universal Citywalk maar wat eten. Het was nog wel erg vroeg en er zat nog niemand in het restaurant maar we hadden ook geen zin om nog een uur te wachten dus vandaar dat we toch maar zijn gaan eten. We zijn uiteindelijk bij Tony Roma's gaan eten die bekend staat om zijn verschillende soorten ribben. Nou ik moet zeggen dat we hier ook echt goed gegeten hebben! Frank had chicken wings en een ceasar salade en ik had ribs, garnalen en een steak. Nadat we klaar waren met eten hebben we het treintje richting de metro gepakt en een kwartier later waren we weer bij ons hotel.

Vandaag was echt een super leuke dag! En oja, we hebben vandaag voor het eerst onze korte broeken aan gehad!! Het was ook echt super lekker weer. Zo rond de 28 graden en volop zon.
Als het goed is krijgen we vanaf nu alleen maar lekker weer dus hopen dat we de lange broeken in de koffers kunnen houden;).
Morgen vertrekken we naar het zuiden van Los Angeles want dan hebben we daar nog 2 nachten een hotel zodat we overmorgen vanaf daar naar Disney kunnen. Voordat we naar het hotel gaan willen we nog naar Beverly Hills, Rodeo Drive, Santa Monica en Venice Beach en als we tijd hebben wil ik nog naar een outlet zodat we kunnen shoppen:)

Nou dat was het weer voor vandaag.. Als het goed is hebben jullie nu ook mooi weer, dus fijn weekend verder!

X vanuit het zonnige Los Angeles!

Ps, en nog een extra dikke knuffel voor m'n Bobo! X

  • 07 Juni 2014 - 08:09

    Inge:

    Wat een leuke verhalen weer! En jullie hebben goed voorwerk gedaan blijkbaar!
    Diesel is een beetje verdrietig, wilde ook wel een kus van zijn "oude" baasje.......
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Mei 2014
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 12431

Voorgaande reizen:

28 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

31 Mei 2014 - 02 Juli 2014

Amerika

Landen bezocht: