Dag 8 Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu Dag 8 Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu

Dag 8 Los Angeles

Door: Charon

07 Juni 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag checken we uit in ons hotel in Hollywood en gaan we naar ons hotel in Anaheim Los Angeles zodat we morgen dichtbij zitten voor Disney. Vanwege de herrie en het niet comfortabele bed in ons hotel zijn we weer voor de wekker wakker. We besluiten dan om maar te gaan douchen en onze spullen te gaan pakken zodat we op tijd kunnen vertrekken. Frank komt erachter dat zijn telefoon weer kapot is want hij laadt niet meer op.. Dit geintje heeft hij al eerder gehad en toen moest zijn telefoon opgestuurd worden naar de fabriek. Niet echt handig als we in Amerika zitten! Dus we gaan maar op internet zoeken naar een telefoon reparatie winkel. Al snel hebben we en 2 in de buurt gevonden dus we besluiten om hier dan maar als eerste langs te rijden. Ik heb eerst nog snel de navigatie op mijn telefoon gedownload want anders komen we nergens aangezien de navigatie op Frank zijn telefoon staat. Eenmaal aangekomen blijkt de eerste winkel gesloten en er staat ook geen bord wanneer ze open zijn. Dus dan maar snel doorrijden naar de volgende winkel. Deze blijkt wel open te zijn. Wij naar binnen en het probleem van z'n telefoon uitgelegd. Helaas kunnen ze van de Samsung S3 niet het oplaad ding vervangen, dit kan alleen van de S4 en die man van de winkel zegt hetzelfde als ze in Nederland zeiden, hij moet opgestuurd worden. Ja dat schiet dus niet op als we in Amerika zitten.. Dus Frank is momenteel telefoon-loos.. Dan weten jullie waarom hij eventueel niet op appjes en berichtjes reageert.

Nadat we bij de telefoonwinkels zijn geweest zijn we weer even langs de supermarkt gegaan om ijs voor de koelbox en onze lunch te kopen. Hierna willen we een rondje door noord Los Angeles maken; Rodeo drive, Beverly Hills, Santa Monica, Venice Beach.
Als eerste rijden we naar de South Mapleton Drive. Hier wonen allemaal bekende mensen en hier zit ook de playboy mansion. Door middel van de navigatie komen we erachter waar de playboy mansion moet zijn, maar het enige wat je kan zien is het toegangshek en zelf hieraan zie je niet eens dat dit de playboy mansion is. Op zich wel grappig om door die wijk te rijden want er staan echt kasten van huizen, bewaakt door camera's en honden.
Vervolgens rijden we naar Rodeo Drive. Frank had geen idee wat hier te doen was, maar ik wilde natuurlijk even de winkels van Gucci, Vera Wang, Michael Kors, Dolce & Gabbana enz zien.
Leuk om even zo'n dure winkelstraat in Los Angeles te zien! We kwamen ook nog een dikke limousine tegen en wij gingen er maar vanuit dat Hugh Heffner hier in zat;)

Na de Rodeo Drive gingen we naar Santa Monica. De navigatie gaf aan dat dit 20 minuutjes rijden was maar in Los Angeles kun je deze tijd beter x3 doen en dan kom je redelijk uit..
In Santa Monica zijn we naar de pier gegaan waar ook weer een echte boardwalk met attracties was, alhoewel deze wel een stuk kleiner was van dan de week in Santa Cruz. Op het strand waren wedstrijden 'board peddling' bezig. Ze moesten dan op een surfboard gaan staan en dan zo snel mogelijk een parcours peddelen en dan moest je als eerste over de finish komen. Op zich wel grappig om te zien en aangezien het super lekker weer was besloten we om op het strand te gaan zitten en een beetje naar de wedstrijd te kijken. Hier hebben we ongeveer een uurtje in het zonnetje gezeten en toen gingen we weer terug naar de auto omdat we nog naar Venice Beach wilden. Nou Venice Beach viel ons echt heel erg tegen. Geen leuke boulevard, geen terrasjes of iets dergelijks.. Aangezien het nog een uurtje (x3) was rijden naar ons volgende hotel besloten we maar om hier vast heen te rijden. Maar goed ook want we hebben weer aardig wat files gehad, en dat zelfs op zaterdag. Ik zou helemaal gek worden als je hier woont en je dat elke dag hebt!
Rond 5 uur kwamen we bij ons nieuwe hotel aan en ook dit is weer zo'n typisch Amerikaans motel/hotel met 2 verdiepingen en een parkeerplaats. De kamer is redelijk groot, (Frank blij want we hebben weer 2 queen bedden) het is schoon en we zitten om de hoek bij Disney. Helemaal ideaal dus. We zagen meteen dat hier ook een laundry bij zat dus nadat we onze koffers op de kamer hadden gegooid besloten we om meteen maar alle vuile was te wassen. Ze hebben hier echt grote machines dus met 2x wassen is alles weer lekker schoon:) Aangezien de droger best wel lang duurt hebben we de 2e was hier in de kamer opgehangen om te drogen. Echt overal hangt momenteel was haha, over de kastjes, de stoelen, de lampenkappen en de strijkplank.
We hadden geen zin om weer uit eten te gaan dus ik ben de 2e was gaan doen en frank is aan de overkant een pizza'tje gaan halen. Nou ja pizza'tje... Frank kwam met 2 grote dozen terug en dan nemen we expres al een medium pizza (volgende keer gewoon maar een kinderpizza!). Wat in die dozen zat was echt niet normaal. Die pizza's waren echt mega groot! Mijn pizza was erg lekker maar op die van Frank zat serieus een kilo kaas en dan overdrijf ik niet! Frank heeft dus eerst zo'n beetje alle kaas van zijn pizza gegooid maar toen vond ie m nog niet lekker. Uiteindelijk heeft Frank dus maar van mijn pizza mee gegeten en na 3 stukken zaten we gewoon echt vol! Misschien volgende keer samen een kinderpizza delen?!

Vanavond gaan we maar een beetje op tijd naar bed want morgen gaan we naar Disney! De man van het hotel zei dat Disney morgen tot 12 uur 's nachts open is dus ben benieuwd hoe lang we het volhouden;)
Of er morgen dus weer een verhaal komt durf ik niet te beloven want dat ligt er helemaal aan hoe laat we morgen terug zijn..

X van ons!

Ps., de WiFi in dit hotel is echt heel erg slecht dus zodra we in een hotel komen met betere WiFi zullen we weer wat foto's op de site plaatsen.

• 08 Juni 2014 - 13:21

Marianne:

Weer een leuk verhaal Charon. Heerlijke avonturen.
    Ik denk trouwens dat het beter is als de familie visser geen telefoons meer meenemen op vakantie.
    De een laat hem verdrinken, de ander laat hem stelen en bij frank gaat ie kapot. Wat zou dat toch zijn??
    Ben benieuwd hoe het in Disney is. Vast erg leuk allemaal.
    Heeeel veel plezier daar en de groeten aan Mickey en minnie.
    Dikke kus........

• 09 Juni 2014 - 17:21

Kirsten:

Hee Chala en Frank!

Ik heb net al jullie verslagen gelezen, echt superleuk! Jullie maken echt mooie dingen mee!
    Als jullie terug zijn dan kom ik na het werk langs om alle foto's te bekijken:)
    Je verhaal over dat spookhuis... hahaha je bent al zo bang voor Chucky! Echt geweldig.
    Kan niet wachten op je verhaal over Disney, en als je van de week een keer kan skypen dan horen we het wel!

X voor allebei! Liefs Kirsten

• 09 Juni 2014 - 20:43

Annemieke:

Heb nu even snel alle verslagen gelezen, heerlijk die verhalen. Ik voel de frustraties van het verkeerd rijden, omleidingen, files enz. Maar gelukkig ook vooral veel leuke verhalen. Begrijp alleen niet waarom Frank blij is met 2 queensbedden, slapen jullie apart dan ;-)
    En die telefoons, wij zouden ze eigenlijk niet meer mogen hebben. Mama was vergeten te zeggen dat die van mij in de wc was 'gevallen' (met hulp van Sofie).
    Hier in het exotische Drenthe is het superleuk. Park is geweldig, werkelijk alles is aanwezig. In het zwembad met zijn allen in de wildwaterbaan, vandaag ruim 3.5 uur op het strand geweest. Geef ze alledrie een schep en je hebt geen last meer van ze. Nu in Limburg heel slecht weer, pinkpop op dit moment stil gelegd vanwege de bizarre onweersbuien. Een tent gesloten en iedereen wordt aangeraden om gehurkt op het open veld te gaan zitten, in de regen en onweer!! Blij dat ik nu hier zit waar de lucht nog strakblauw is. Geef mij dan maar een spookhuis, onweer is echt zo niet mijn ding.....haha.
    Veel plezier nog met zijn tweetjes.
    Dikke kus van ons allemaal......xx