Dag 9 Los Angeles Disney world - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu Dag 9 Los Angeles Disney world - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu

Dag 9 Los Angeles Disney world

Door: Frank

08 Juni 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Om half 8 ging de wekker om ons klaar te maken voor naar Disney world. Ik (frank jaja ik schrijf een keer het blog!!) was als eerste gaan douchen zodat ik daarna een lekker ontbijtje klaar kon maken. Als eerste heb ik een brood geroosterd in ons tosti ijzer en toen heb ik daar voor ons beide een eitje op gebakken en ik moet zeggen dat viel niet tegen en smaakte prima. Na ons ontbijt zijn wij rond 9 uur richting Disney gaan lopen. We hadden een shortcut gekregen van de man van het motel en het was een kwartiertje lopen voor we voor de ingang van Disney stonden.

Toen we Disney binnen kwamen zagen we gelijk het kasteel van Disney wat naar onze mening maar een klein miezerig kasteeltje is vergeleken met die in Parijs dat viel dus even tegen. Maar goed we gingen vol goede moed naar de eerste attractie "de jungle tour" . Deze tour was in een bootje waarbij je door de jungle ging langs allemaal (nep) wilde dieren. Het was best grappig maar niet spectaculair. Net als bij hollywood universal studio's ga ik niet alle attracties beschrijven want dan ben ik nog wel even bezig. Wel moet ik nog even vertellen dat wij in de boomstammetjes zijn geweest (watersplash attractie) en toen we in de rij stonden kwam bijna iedereen er vrij droog vanaf. Dus wij dachten nou dat is relaxed..... Maar helaas wij waren als enige 2 van de 5 in de boomstam van onder tot boven zeikensnat alsof ze het er om deden. Zoals sommige weten heb je in Disney het systeem met fast passen. Je kan een kaartje ophalen en dan kan je tussen een bepaalde tijd komen om sneller in de attractie te komen. Hier hebben we ook meerdere malen gebruik van gemaakt bij attracties met langere wachttijden en scheelde toch best wat tijd. Het langste wat we in de wachtrij hebben gestaan voor een attractie was 30 minuten en valt dus best mee. We zijn overal in geweest behalve de space mountain want die was helaas gesloten.

Om half 7 was de parade waar wij om iets over zessen al vooraan op de stoep zaten zodat we alles goed kunnen zien. Tevens was dit voor ons HET moment om gelijk even uit te rusten. De parade was erg leuk en grappig maar volgens ons ook weer vrij klein. Wij hadden bedacht om even het park uit te gaan na de parade om wat te gaan eten en daarna nog terug voor het vuurwerk. Wij kregen een stempel zodat we later het park weer in konden en zijn opzoek gegaan naar een restaurantje in downtown Disney. We zijn terecht gekomen bij een Italiaan waar we allebei een lekkere lasagne op hebben. We wilde terug naar Disney world maar Charon had het (zoals gewoonlijk) koud en we waren allebei ook best wel moe. Dus eerst zouden we even naar het hotel lopen zodat Charon een vest aan kon doen maar uiteindelijk besloten we dat we het vuurwerk ook vanaf ons hotel konden bekijken wat we dus ook gedaan hebben.

Morgen gaan we onze weg vervolgen richting san diego waar we 3 nachten blijven en waar we ook gaan kijken voor een externe oplader alleen voor de accu van mijn telefoon (op internet zijn ze te koop)

Adiossss

• 10 Juni 2014 - 09:51

Marianne:

Nou, nou, Frank, het moet niet gekker worden. Had het weekend nog tegen piet gezegd dat als jij de blogs zou schrijven ze niet langer zouden worden dan 3 regels. Ha, ha... Valt dus erg mee. Verborgen talenten??
    Jammer van de space mountain maar verder hebben jullie je prima vermaakt.
    Ga nu snel de volgende blog lezen want zag dat nr. 10 er ook al is.
    Groeten van ons en poot van BO......

• 11 Juni 2014 - 10:06

Marjolein:

Jij ontpopt je wel tot een ware chefkok Frank! Ha ha! En ook nog als een schrijver van dit blog.... Zonder spelfouten!! Je verbaasd me broertje :) Hopelijk vind je nog een oplader en anders is het lekker rustig de komende 3 weken! X