Dag 19 Mexican Hat (Monument Valley) - Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu Dag 19 Mexican Hat (Monument Valley) - Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu

Dag 19 Mexican Hat (Monument Valley) - Page

Door: Charon

18 Juni 2014 | Verenigde Staten, Page

Vandaag hadden we weer op tijd de wekker gezet want we wilden weg uit dit gat en zo konden we 's middags nog wat in Page gaan doen. Om half 9 zaten we aan het ontbijt bij het motel en rond 9 uur zijn we vertrokken. We wilden eerst de scenic drive in Monument Valley gaan doen. Dit park wordt compleet gerund door de Navajo indianen. Vanuit ons motel was het een kwartiertje rijden naar Monument Valley dus we waren er zo. Tijdens dit stuk weg kwamen we ook op de 'beroemde weg' van Monument Valley waar je een weg hebt die naar beneden loopt en die dan richting de rode rotsen gaat (ik heb helaas alleen foto's hiervan met de camera gemaakt dus voor degene die niet weten wat ik bedoel moet je maar even googelen;)). Nadat we 20 dollar entreegeld hadden betaald konden we het park in. Je kan ervoor kiezen om de scenic drive met een begeleide tour te doen of je kan de scenic drive ook met je eigen auto doen. Wij besloten om de scenic drive met onze eigen auto te doen. Ten eerste betaal je veel geld voor zo'n begeleide tour en dan zit je ook nog eens in een open jeep stof te happen. We hadden afgesproken dat we het eerste stukje even zouden kijken of de drive te doen was met onze eigen auto en op zich viel dit niet tegen. Er waren wel wat steile stukken met veel los zand tussen maar op zich ging dit prima. Je zit wel de hele weg te stuiteren in de auto, maar dat heeft ook wel weer wat;)
Echt een super mooie route langs alle rotspartijen van Monument Valley. Op sommige punten heb je ook echt een super mooi uitzicht op de hele omgeving.
Nadat we de scenic drive hadden gedaan (zo'n 27 km) kwamen we weer aan bij het visitor center. Onze auto was aan de achterkant helemaal rood door het stof haha. Tijdens onze drive zijn we goed op de hoogte gehouden van het WK voetbal! Iedere keer als er gescoord werd kregen wij een sms'je van Marjolein. Bedankt Mar! Vandaag hadden we ook een uurtje langer want we gingen van Utah tijd (8 uur vroeger) naar Arizona tijd (9 uur vroeger). Rond half 11 nieuwe tijd zijn we van Monument Valley naar Page gaan rijden. Bij het eerste dorpje wat we tegenkwamen gekeken voor een stokbrood, maar helaas.. Dus toen maar gewoon doorgereden naar Page. Na goed 2 uur kwamen we in Page aan. Hier zat een Walmart, dus weer een poging gedaan om stokbrood te halen, maar ook deze poging is weer mislukt.. Naast de Walmart zat een Subway dus toen hebben we daar maar weer snel een broodje gehaald. Vanmiddag wilden we ook nog naar Horseshoe Bend. Dit is een spectaculaire hoefijzervormige bocht in de Colorado rivier die je dan van bovenaf kan zien. Ze zeggen dat de Horseshoe Bend tussen 12 en 2 het mooiste is omdat ie dan helemaal in de zon ligt. Het was iets na enen toen we daar aankwamen, dus helemaal perfect. Vanaf de parkeerplaats moesten we zo'n 1,2 kilometer lopen door mul zand en met een hoge berg. Het laatste stuk was een heel lang stuk wat door mul zand naar beneden liep. Dit was op de heenweg niet zo erg maar we moesten ook nog terug. De Horseshoe Bend is inderdaad heel mooi om te zien maar ook wel een beetje eng want je staat op grote hoogte en er staat geen hek of iets dergelijks. Toen we wat foto's stonden te maken kwamen we 2 oudere Nederlandse stellen tegen en die hebben mooi nog wat foto's van ons samen bij Horseshoe Bend gemaakt. Na een kwartiertje ongeveer hadden we het wel gezien en zijn we aan de terugtocht begonnen, door mul zand, best steil omhoog en 32 graden. Errug fijn!;) Het scheelde dat we met die 2 oudere stellen omhoog liepen dus dan loop je ook te praten en dan heb je er minder erg in dat het een zwaar stuk is om te lopen. Nadat we bij de auto eerst een kilo zand uit onze schoenen hadden gehaald zijn we naar de Glen Canyon Dam en Lake Powell gereden. Hier hebben we ook nog wat foto's gemaakt van bovenaf. Aangezien het al best een lange dag was geweest besloten we om naar het hotel te gaan in de hoop dat er een zwembad was waar we konden zwemmen. Voor we naar het hotel gingen zijn we nog even langs de Safeway (supermarkt) gereden en daar hadden ze gelukkig stokbrood. We hebben ook meteen weer worstjes en een grote bak fruit mee genomen, dan hebben we voor vanavond lekker eten. We kwamen rond kwart over 3 bij het hotel aan en bleek dat we pas vanaf 4 uur in konden checken. Gelukkig zei de receptionist dat ze bijna klaar waren dus dat we met een minuut of 10 in konden checken. En na een minuut of 10 konden we inderdaad naar onze kamer maar ze hebben helaas geen zwembad:( Daar gaat ons mooie plan.. Aangezien we allebei geen zin meer hadden zijn we een beetje op de hotelkamer gebleven, bekeken wat we de komende dagen gaan doen, enz. Een tijdje terug hadden we kaarten en yahtzee gekocht maar de dobbelstenen zijn ineens verdwenen.. Dus ik ben vanmiddag nog een keer naar de Walmart en de Safeway gereden voor dobbelstenen, maar helaas ook deze waren niet te krijgen. Wel een raar idee hoor.. Rij je daar in je eentje door Amerika om even naar de supermarkt te gaan haha. We hebben nu net weer het stokbrood en de worstjes klaar gemaakt op het tosti apparaat en het was weer heerlijk! Nu als toetje nog een hele bak fruit, dus wij hebben niks te klagen;)

Morgenochtend om half 10 gaan we naar de Upper Antelope Canyon. Dit is een slot Canyon waar de lichtinstallatie heel speciaal schijnt te zijn en wat heel mooi moet zijn. Ben benieuwd! De kaarten hadden we ook van tevoren thuis al besteld. We moeten nog even kijken of we het qua tijd redden om daarna ook nog de Lower Antelope Canyon te doen, want die schijnt ook heel mooi te zijn. Morgen gaan we naar Bryce en dan gaat de klok ook weer een uur vooruit dus daar moeten we ook rekening mee houden. De komende 2 nachten blijven we in Bryce. Morgenavond hebben we een soort wild west show inclusief eten en we gaan ook nog even kijken of ik in Bryce kan paardrijden en of Frank kan quad rijden.

Nou wij gaan genieten van ons toetje!

Dikke kus van ons!

• 19 Juni 2014 - 11:09

Oma:

Jullie genieten wel en zie alles waar jullie zijn weer helemaal voor mij.
    In de lens van onze camera zi nog altijd stof uit Monument Falley, niet schoon te krijgen.
    Gisteravond naar voetballen gekeken,we zijn weer een stap verder gekomen.
    Mail ontvangen uit Griekenland en z ij hebben het ook naar hun zin.
    Liefs Oma.