Dag 20 Page - Bryce - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu Dag 20 Page - Bryce - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu

Dag 20 Page - Bryce

Door: Frank

19 Juni 2014 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Ik hoef denk ik niet te vertellen dat we ook vandaag weer de wekker gezet hebben. Vandaag hadden we om half 10 een tour door de antelope Canyon (upper). Rond half 9 zijn we gaan ontbijten wat deze keer inbegrepen zat bij het hotel. We hebben allebei geroosterd brood met een gekookt eitje op. Rond 9 uur hebben we uitgecheckt en aangezien die tour begon tegenover het hotel, tenminste 1 blok verder, hebben we de wagen bij het hotel laten staan. We hadden gelukkig al in Nederland gereserveerd want de tours van vandaag en morgen zaten al helemaal vol. Nadat we betaald hadden hadden we nog 20 minuten de tijd voor ons zelf en laat Charon daar om de hoek nou een outlet gezien hebben....... Wij dus naar binnen en ik heb daar een leuk shirtje gezien met route 66 erop. Omdat hij maar 15 dollar was heb ik hem maar meegenomen. Charon had een leuke portemonnee gezien maar ja zoals vrouwen zijn misschien ligt er ergens anders nog een mooiere en heeft ze die dus niet gekocht.

Maar goed wij rond half 10 terug voor de tour waar je dus met 14 mensen achter in een pick-up wordt gepropt om naar de antelope Canyon wordt gereden met een gids. Eerst ga je een stuk over de weg waarna je ongeveer 10 a 15 minuten over een zandweg heen gaat waar je dus helemaal door mekaar wordt geschud achterin de open pick-up. Maar toen we we bij de Canyon waren was het het wel waard. Ook dit is weer lastig uit te leggen maar het zijn rode rotsen die op sommige stukken open zijn aan de bovenkant waardoor het licht weerkaatst op de rode stenen. De rode stenen zijn zoals ons verteld is een soort kristallen waardoor het dus lijkt alsof de rosten allerlei verschillende kleuren hebben. Onze gids, Rick, geeft ook fotograaf lessen in deze grotten en die heeft op heel veel plekken mooie foto's gemaakt met ons toestel die we zelf nooit voor elkaar zouden krijgen, echt geweldig dus. Nadat we ongeveer een uur hierdoor zijn gelopen zijn we weer terug gegaan naar de auto en terug over de zanderige weg naar waar we vandaan kwamen. Tijdens ons bezoek aan de Canyon vond Charon het natuurlijk wel weer jammer van de portemonnee en zijn dus ook na de tour weer te terug gegaan naar de winkel om hem toch te kopen....(nadat ze natuurlijk eerst nog wel even een kwartier alle andere moest bekijken of die toch niet mooier waren) ;). Maar goed daarna naar ons hotel terug om met de auto opweg naar Bryce te gaan. We zijn natuurlijk eerst nog even gestopt bij de Safeway om een stokbrood te halen en jawel deze keer hadden ze er precies nog eentje liggen (mij werd verteld dat ze er wel twee per dag afbakken).

Tijdens de reis hebben we eigenlijk niet zoveel gedaan en gezien maar na 3 uur waren we aangekomen in Bryce om half 4. We mochten officieel pas om 4 uur inchecken maar het was geen probleem. Dit is een erg groot motel met ongeveer 300 kamers, winkels, zwembaden, restaurants enz enz. We hadden zoals jullie eerder konden lezen al geboekt voor een western show incl eten. We kregen toen we incheckte dan ook een voucher we moesten alleen nog bij een andere balie doorgeven wat we wilde eten. Dus wij bij die balie onze voucher laten zien en hebben wij doorgegeven wat we wilde eten en moesten we gelijk betalen. Ik dacht dat het op onze kamer rekening zou gaan maar dat gebeurde nooit zei die vrouw, nou ja dan geloven we dat maar hè.... Omdat we nog even wat tijd over hadden tot het eten zijn we voor het eerst deze vakantie even gaan zwemmen. Meer in het bubbelbad gezeten dan echt gezwommen maar goed het was wel lekker.

Om 7 uur gingen de deuren open van het restaurant waar we weer de voucher moesten laten zien. Natuurlijk zoals ik al verwachtte zei die man heel verbaasd 'hebben jullie al betaald...???' Want dat wordt altijd met het hotel verrekend!! Nou die vrouw bij het inchecken had er dus niet zoveel verstand van maar die meneer bij het restaurant zou het wel even voor me regelen. Nadat we net 5 minuten zaten kwam hij met een bonnetje waarop stond 'bustour' $52 en daarmee zou hij het geld terug gestort hebben op mijn creditcard.... Nou het zal wel we wachten het wel af...... Echt veel vertrouwen heb ik er niet in.

We zaten met een ander Nederlands jong stel dus het was wel leuk om weer eens wat Nederlandse aanspraak te hebben tijdens het eten. De show was denk ik een van de slechtste shows die we ooit hebben gezien. Een man begon met een lasso te zwaaien en ...... Dat was het.....een andere man ging met pistolen kunstjes doen die hij elke keer op de grond liet vallen..... En een vrouw ging slaan met de zweep en de helft van de keren lukte het niet... Dus dat was een beetje een flop maar goed $26 voor een ribeye steak, aardappelen, toetje, drinken en een super show is natuurlijk niet echt veel.

Toen we buiten kwamen had Charon het koud maar het is hier dan ook best fris, zo een 18 graden en het word waarschijnlijk 4 graden vannacht KOUD!!! dat komt omdat we vrij hoog in de bergen zitten en vanaf morgen hebben we het als het goed is alleen nog maar warm. Morgen gaan we hier naar Bryce Canyon en misschien gaat Charon nog wel paardrijden en ik misschien quad rijden. We hebben nog niet echt een planning....

Nou groetjes en ik hoor jullie snel weer!!!

• 20 Juni 2014 - 07:42

Inge:

Haha! Mannen snappen dat niet, wij gooien geen geld over de balk, maar checken uitvoerig of de kwaliteit van de mogelijke aankoop echt goed is, en of we niet ergens anders meer waar voor ons geld kunnen krijgen.....dat is toch alleen maar te waarderen?
    Dus zeg nou niet dat wij vrouwen de big spenders zijn he?!
    Fijne dag, kus van ons!

• 20 Juni 2014 - 10:32

Femke:

Wat een gave reis!! Leuk zeg om jullie verhalen en avonturen te lezen. Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan.
    Ik kijk steeds uit naar het volgende verhaal. Heel veel plezier, genietse! xx fem

• 25 Juni 2014 - 20:47

Rook En Lenier.v.d.sluijs1@kpnplanet.nl:

Nou charon ik help jou even wat betreft die portemonee want ik ben nog niet vergeten dat arjo van die mooie blauwe kasjes met van die kleine laatjes nou ik heb 3 uur gelopen start 6 uur en met winkel sluiting 9 uur nog geen kasjes dus in die zelfde tijd kan je gemakelijk 100 portemonee, s bekijken verder een hele fijne vakantie en heeeel veeeel shopen dan komt het goed xxxxxxxxx