Dag 3 San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu Dag 3 San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu

Dag 3 San Francisco

02 Juni 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag weer op tijd opgestaan want we gaan om 10 uur naar Alcatraz. We hadden thuis al kaartjes besteld omdat kaarten hier ter plaatse vaak een week van tevoren al uitverkocht zijn.
Eenmaal aangekomen op het eiland hebben we eerst een korte video over Alcatraz gezien. Hierna zo'n 500 meter omhoog naar de gevangenis zelf gelopen. Zodra je de gevangenis in komt kom je in het gedeelte waar 40 gevangenen tegelijk in een grote ruimte kunnen douchen. Hier werden de koptelefoons voor de audiotour uitgereikt. De audiotour was ook in het Nederlands verkrijgbaar dus dat was wel makkelijk. De audiotour wordt via de koptelefoon verteld door oud gevangenen en oud medewerkers. Erg leuk om zo de echte verhalen te horen. Zij leiden je eigenlijk door de gevangenis heen. Heel bizar om te zien hoe klein de cellen zijn en hoe weinig de gevangenen hadden. Dit is wel even iets anders dan bij ons in Nederland! Op het eiland woonden niet alleen de gevangenen maar ook veel van de medewerkers woonden hier met hun gezinnen. Boven op de berg heb je eigenlijk de gevangenis en het huis van de directeur. Beneden aan 'the dock' heb je de appartementen en huisjes van de medewerkers van de gevangenis. Hier woonden ook gewoon de kinderen van de medewerkers endie gingen iedere ochtend met de boot naar school. Echt heel bizar om je dat allemaal voor te stellen als je daar loopt! Na zo'n 2,5 uur hebben we de boot terug naar San Francisco genomen. We wilden graag met de cable car naar Union Square, het echte winkelcentrum van San Francisco. Nadat er ren minuut of 10 bij de cable car hadden staan wachten kwam er iemand naar ons toe die zei dat de cable cars vandaag niet rijden. Erg jammer natuurlijk want een ritje met de cable car is natuurlijk iets wat je gedaan moet hebben als je hier bent! Van die meneer hoorden we dat er een gratis bus reed naar Union Square. Deze stond iets verderop geparkeerd. Wij in de bus gestapt zodat we toch nog naar Union Square konden. Er was nog geen hauffeur in de bus dus wij wachten, en wachten, en wachten... Na zo'n 3 kwartier te hebben gewacht stapten er steeds meer mensen uit de bus. Wij uiteindelijk ook maar uitgestapt om te kijken of we naar Union Square konden lopen. Als je de straat inkeek die we moesten nemen kwamen ee maar tot 1 conclusie.. Dit gaan we dus echt niet lopen! De straten zijn hier zo steil en we moesten toch wel zo'n 4 kilometer lopen en dat dan met een hellingspercentage van gemiddeld 27 procent. Toen we eenmaal uitgestapt earen kwam er een andere bus. Wij verteld dat we hier onderhand al 50 minuten op een chauffeur aan het wachten waren en of er nog een chauffeur kwam. En ja hoor.. daar kwam onze buschauffeur uiteindelijk toch aangesloft. Wij dusver toch met de bus richting Union Square en toen we de weg ernaartoe zagen waren we errug blij dat we niet zijn gaan lopen!! Zelfs de bus had echt moeite om die heuvels op te komen. Eenmaal aangekomen vij Union Square wilden we even snel iets van een hamburger ofzo eten want het was inmiddels half 3 en we hadden alleen 's ochtends op de boot naar Alcatraz 1 boterham gegeten. Nou nergens dus een Mac, KFC of Burger King te vinden! Wij dachten dat er op iedere hoek wel een fastfood restaurant zou zitten, maar hier in San Francisco valt dat dus toch een beetje tegen.. Dus uiteindelijk besloten we maar om eerst naar Chinatown te gaan en wellicht dat er daarna dan iets te eten zou zijn. Het was wel leuk om door Chinatown te lopen maar heel erg bijzonder was het ook weer niet. Het enige leuke was de 'bekende' poort aan het begin van Chinatown. Ook na Chinatown konden we geen Mac ofzo vinden dus we zijn gewoon iedere keer een blok verder gaan lopen in de hoop dat er dan bij het volgende blok toch echt iets van een Mac zou zitten. Nou niet dus! Uiteindelijk waren we al zo'n eind richting ons hotel gelopen dat we besloten om dan maar gewoon door te lopen en omniet op zoek te gaan naar een bus omdat ons dat op de heenweg niet zo goed was bevallen;) Na ruim een uur lopen en toch ook nog wel heuvel op, heuvel af kwamen we eindelijk weer bij Fisherman's Wharf. Hier zijn we tochnog even snel de Mac ingedoken voor we naar ons hotel gingen. Nu liggen we even op bed bij te komen, onze voetjes rust te geven en dit verslag te typen. We hebben net bij de conciërge in ons hotel een reservering gemaakt om straks bij een echt visrestaurant wat te gaan eten. Want morgen vertekken we uit San Francisco en we kunnen hier natuurlijk niet vertrekken zonder vis te hebben gegeten! Nou dat was het voorlopig vandaag. Morgen gaan we echt beginnen met onze rondreis en dan rijden we via de beroemde highway 1 naar Monterey.

X Frank & Charon

• 03 Juni 2014 - 14:49

Marianne:

hoi, hoi,
    Behalve dat jullie veel zien en beleven, vliegen op deze manier ook de kilootjes er wel vanaf. Thuis nog maar eens de film Alcatraz bekijken. Is vast leuk als je dan dingen herkent.
    Beetje jammer van de cable car mag ach joh, gaan jullie gewoon nog een keertje terug!!
    Hoop dat jullie vis lekker heeft gesmaakt!!
    Met Bo alles prima, ook hij valt af met al dat rennen en spelen hier. Vindt het wel prima om een paar keer per dag lekker naar buiten te gaan.
    Ik ben nog wel op zoek naar een werkster die iedere dag even wil komen stofzuigen, ha, ha....
    Goeie reis morgen en doe voorzichtig!!!
    Dikke kus......................

• 06 Juni 2014 - 01:30

Stephanie:

Helloooo,

Nog trainen in je vakantie ook haha.
    Leuk om te lezen Charon over die oude gevangenis.

Groetjes