Dag 16 Tombstone - Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu Dag 16 Tombstone - Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van frankcharon - WaarBenJij.nu

Dag 16 Tombstone - Sedona

Door: Frank

15 Juni 2014 | Verenigde Staten, Sedona

Deze ochtend hebben we ook weer eens vroeg de wekker gezet omdat we op tijd willen vertrekken richting Sedona. Om 7 uur gaat de wekker en voor het ontbijt van 8 uur zijn we gedouched en ingepakt. Direct na het ontbijt hebben we uitgecheckt en zijn we op weg gegaan. Na zo een 30 km zat een Safeway supermarkt en dachten daar gelijk stokbrood en beleg te kopen voor het middag eten. Alleen helaas geen stokbrood. Gelijk cola gekocht voor de rest van de vakantie want die was in de aanbieding 72 blikjes voor 15 dollar (is ongeveer 11 euro) kan je niet voor tobben toch!! Maar goed we hadden nog geen stokbrood, maar gelukkig zat er een Walmart vlakbij dus die gaan we daar wel ff halen..... Ook helaas geen stokbrood..... Dan kijken we later wel voor een stokbrood. Vlak voordat we de apache trail op gingen rond half 1 zagen we nog een Walmart en een Safeway naast elkaar dus wij met volle moed naar deze winkels toe om toch weer dat stokbrood te halen..... Maar helaas ook hier weer niet grrrr.... Toen zijn we maar naar de Subway gegaan en een broodje daar gegeten en proberen we morgen een stokbrood te vinden voor ons beleg!!

Toen gingen we de apache trail op, deze weg moet je hebben gereden als je daar bent zegt men dus ja wij kunnen niet achter blijven. Het begon als een goede geasfalteerde kronkelige bergweg maar al snel ging het over naar een onverharde weg 1,5 baan breed zonder reling en een afgrond van meer dan 100 meter. Ik (frank) vond het natuurlijk wel leuk om op zo een weg te rijden maar Charon zat af en toe met der ogen dicht en scheet in der broek van angst gheghe. Maar toen na denk ik 3 km te hebben gereden van de 22 werd er geseind door tegenliggend verkeer dus wij even stoppen en kregen we dus te horen dat er een aantal auto's stil staan paar bochten verder omdat er net een auto van de afgrond is gereden!! Dus ja je begrijpt het al de angst bij Charon werd alleen maar groter.... Toen we bij dat punt kwamen kon Charon inderdaad enkele tientallen meters onderaan de auto zien liggen. Hulpdiensten e.d. waren er nog niet want het was net gebeurd. Maar goed wij dus extra oplettend op ons gemakje door rijden en na denk ik 15 minuten rijden op de apache trail zagen we tegemoetkomend 3 politie auto's met sirenes aankomen. En 10 minuten later zagen we ook nog een helikopter voorbij vliegen. Je moet dus geen haast hebben als je een ongeluk krijgt daar. Na denk ik nog een half uur op die onverharde weg te hebben gereden werd het eindelijk weer asfalt en hebben het weer overleefd. Ondertussen was het al half vier en moesten we nog 2,5 uur rijden. Rond half 5 zijn we nog even gestopt om te plassen en is Charon verder gaan rijden aangezien ik even geen zin meer had na vanaf 9 uur gereden te hebben en Charon geen zin meer had om er naast te zitten. Bij Sedona zie je al allemaal rood gesteente wat er erg mooi uit ziet.

Rond zes uur kwamen we eindelijk bij het hotel aan, de kamer is gewoon netjes en ja hoor we kunnen weer wassen. We hebben dus nu even snel 2 wassen gedraaid dus alles is weer schoon. Tussen de wassen door zijn we snel even gaan eten bij Wendy's en hebben gelijk even getankt en wisten jullie dat een liter benzine hier omgerekend €0,75 kost? We hebben nu al zo een 2600km gereden wat ongeveer de helft is. De auto rijdt ongeveer 1 op 10, niet echt verkeerd gezien het bergachtige gebied waar we constant in rijden.

Nu gaan we even tv kijken en dan slapen. Morgen gaan we weg richting de grand canyon.

Groetjes aan iedereen!

• 16 Juni 2014 - 10:07

Marianne:

Getverderrie, wat een verhaal. Kan me voorstellen dat Charon het in haar broek deed maar zie ook helemaal voor me hoe jij dan geniet.
    Weet je nog onze ritjes in Frankrijk en Italië? Piet zocht al die kronkelwegen op omdat het zo leuk was.
    Nou Charon, kies maar gewoon voor de high way hoor.
    Maar blijkt nu maar weer, ik zeg niet voor niets iedere keer: RIJ VOORZICHTIG..
    Fijne dag en tot het volgende verhaal...

• 18 Juni 2014 - 16:44

Rook Lenie:

Hoi frank en charon jullie reisverslag is mool doet onder voor de werkekijkheid geweldig xx